י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

זעם בצרפת • ביהמ"ש: רצח שרה חלימי הי"ד אינו ממניע אנטישמי

לפני תשעה חודשים נדקרה והושלכה ממרפסת ביתה בפריז, הרופאה החרדית ד"ר שרה חלימי הי"ד, על ידי שכן מוסלמי. היום הודיע השופט כי אינו מכיר ברצח כבעל רקע אנטישמי. נשיא הקרי"ף: "זהו עלבון לזכרה ועצב נוסף לילדיה ולמשפחתה"

הלווית שרה חלימי היד. צילום: דוד זר
הלווית שרה חלימי היד. צילום: דוד זר



תשעה חודשים לאחר רצחה באורח מזעזע, דחה שופט צרפתי דרישה של ארגונים יהודיים בצרפת, להכיר במניע אנטישמי לרצח שרה חלימי הי"ד, שנדקרה והושלכה מחלון ביתה בפריז באפריל 2017.

עורך דינה של משפחת חלימי כבר הגיש בקשה דומה לאחר הרצח. "זהו עלבון לזכרה של שרה חלימי ועצב נוסף לילדיה ומשפחתה", אמר פרנסיס קאליפאט, נשיא הקרי"ף, ארגון הגג של יהודי צרפת.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' ב-5 לאפריל 2017, בסמוך לשעה 4:30 לפנות בוקר, שכן מוסלמי פרץ לביתה של שרה חלימי, רופאה חרדית בת 66, ודקר אותה. היא נמלטה לעבר המרפסת. השכן המוסלמי רדף אחריה ותוך שהיא מתחננת וזועקת על חייה, גרר אותה והשליך אותה אל מותה מביתה בקומה השלישית תוך קריאות אללה אכבר.

הרוצח, בן 27, ריצה בעבר פעמיים עונש מאסר על עבירות אלימות. הוא נעצר על ידי המשטרה ונשלח להסתכלות באגף המיוחד לחולי נפש בתחנת המשטרה לאחר שעלה חשד כי הוא מעורער בנפשו.

ביום שני האחרון, בית משפט בפריז קיבל את חוות הדעת הפסיכיאטרית שקבעה באורח סופי כי רוצח שרה חלימי הי"ד כשיר לעמוד לדין. היום כאמור, קבע שופט בהחלטה שערורייתית כי המניע לרצח לא היה אנטישמי.
לאחרונה התגברו ההתקפות האנטישמיות בצרפת, בחודש אוקטובר האחרון ילדה יהודיה בת 10 הותקפה בפריז על ידי חבריה לכיתה ואושפזה, על קירות ביתה של המשפחה נכתבו כתובות גרפיטי גזעניות.

לפני כשבועיים הוצתו שתי חנויות יהודיות בקרטיי, וילדה יהודיה בת 15, תלמידת בית הספר 'מרכז התורה', הותקפה יממה אחר כך בעיר סארסל, התוקף ניגש אליה ושרט את פניה באמצעות סכין ונמלט, הילדה הגיעה לביתה מדממת.

לפני יומיים ילד יהודי בן 8 הותקף בעיר סארסל על ידי שני צעירים שהבחינו כי הילד לובש כיפה, התקיפה אירעה סמוך לבית הספר היהודי "מרכז התורה".

נשיא צרפת גינה גם הוא את התקיפה וכתב בחשבון הטוויטר שלו "בכל פעם שאזרח צרפתי מותקף בגלל גילו, או הופעתו או דתו, זו מתקפה על צרפת כולה".
שרה חלימי רצח מניע אנטישמי צרפת פריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד