י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מכה למבריחי ורוכשי הסיגריות הזולות: אוקראינה מייקרת מחירים בעשרות אחוזים

הורגלתם לרכוש סיגריות מוזלות מאוקראינה? הבשורה הבאה שמתפרסמת לראשונה ב'בחדרי חרדים' תעציב אתכם: אוקראינה מייקרת את אחוזי המס על סיגריות בעשרות אחוזים

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



מכה למבריחי הסיגריות מאוקראינה - וגם לרוכשים: מחירי הסיגריות במדינה המזרח-אירופית כל כך נמוכים - פחות מדולר לחפיסה של 20 סיגריות - שתופעת הברחת הסיגריות לישראל הפכה לנפוצה מאוד. בחורי ישיבות ואחרים, הטסים לקברי צדיקים במדינה חוזרים לעיתים עם פאקטים רבים של סיגריות, מוכרים אותן בישראל ומרוויחים כסף טוב. כעת זה הרבה פחות משתלם.

העיתון "קייב פוסט" מדווח כי מחירי הסיגריות באוקראינה יעלו בצורה דרמטית, בעקבות העלאת המיסוי בכשלושים אחוזים כבר בקרוב, כך שהרבה פחות ישתלם לישראלים הטסים לאוקראינה לייבא אותן לארץ. בהמשך השנה צפויות התייקרויות נוספות.

האוקראנים ששואפים להיות חלק מהאיחוד האירופי חייבים לעמוד בסטנדרטים של האיחוד, ולכן בשנה הנוכחית המחירים יעלו ב-30 אחוז, ובמהלך השנה הם יעלו בעוד 20 אחוז, עד שיגיעו לדרישה של האיחוד האירופי. הדרישה היא למחיר מינימלי של 90 יורו עבור 1,000 סיגריות. כיום המחיר הוא כ-40 דולר ל-5 פאקטים המכילים 1000 סיגריות.

אנדריי סקיפלסקי שר האוצר האוקראיני טוען כי הממשלה כולה בעד המהלך, ואין לאוקראינה הרבה ברירות. האיחוד האירופי דרש את העלת המחיר מאחר ובכל רחבי אירופה חפיסת סיגריות מגיעה למחיר של לפחות 5 יורו, ואילו באוקראינה המחיר פחות מדולר. בשל הפערים העצומים במחיר, אירופאים רבים מעדיפים להבריח סיגריות מאוקראינה לתוך מדינתם, מה שגורם נזק למדינות האיחוד.

מישראל טסים כל שנה עשרות אלפים לאוקראינה לפקוד את קברי צדיקים הטמונים שם, והשיא השנתי הוא אומן, לשם פונים רבבות הבאים לראש השנה. חלקם רוכשים סיגריות ומייבאים ארצה. בקרוב זה הרבה פחות ישתלם, אמנם עדיין הפערים מישראל יהיו גדולים. המבריחים יצטרכו לפנות לאפיקים אחרים, שם המחירים עדיין זולים מאוד, מדינות כמו סרביה.
אוקראינה ייבוא סיגריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד