י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בגלל כללי הצניעות של גדולי ישראל: הסתה נגד מודיעין עילית

עיתון 'הארץ' יצא הבוקר בכותרת מרעישה על תקנון צניעות מחמיר, אותו שיגרה עיריית מודיעין עילית לעובדים. שלדבריהם מטיל שורה של הגבלות על נשים ועל עבודתן במקום ציבורי • אלא שהעובדות מוכיחות כי מדובר בטענות מופרכות

הכניסה לעיר החרדית מודיעין עילית. צילום: יעקב נחומי - פלאש 90
הכניסה לעיר החרדית מודיעין עילית. צילום: יעקב נחומי - פלאש 90 צילום: פלאש 90



עיתון 'הארץ' יצא הבוקר (שלישי) בכותרת מרעישה על תקנון צניעות מחמיר, אותו שיגרה עיריית מודיעין עילית לעובדים. לדברי הארץ, התקנון מטיל שורה של הגבלות על נשים ועל עבודתן במקום ציבורי.

לדברי הכתב אור קשתי כמה מהעובדים התלוננו כי נדרשו להביע את הסכמתם לתקנון ולחתום עליו, אך לדברי העירייה הוא אינו מחייב את העובדים.

בין היתר מציין התקנון כי חל איסור על עובדים ועובדות להתבדח ביניהם או לשוחח על נושאים שאינם קשורים לתפקידם, איסור על ארוחות משותפות וכן הוראה כי בהסעה משותפת יישבו הגברים מלפנים והנשים מאחור.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי מדובר בתקנון שמפורסם כמידי שנה בעירייה ואף תולה בלוח המודעות במסדרון העירייה, התקנון נכתב על ידי הרבנים לפי כללי ההלכה והצניעות למקומות עבודה של גברים ונשים. כידוע מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל פרסם את המכתב והתקנון עליו חתמו גדולי ישראל.

יצוין כי מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה, כי בעיריית מודיעין עילית למעלה משמונים אחוז מעובדים הם נשים. ומשכך הטענות שעלו על הדרת נשים אינן נכונות ומופרכות.

על פי הפרסום, התקנון שכותרתו "כללי הנהגה במקומות עבודה" - צורף לאחרונה למעטפה שבה קיבלו העובדים טפסי מס לשנת 2018, יחד עם הוראה כי יש לחתום עליו. מאוחר יותר שינתה העירייה את ההוראה, והודיעה לעובדים כי מטרת הטופס היא "להביא לידיעתם" את ההוראות, שחוברו לפני כמה שנים על ידי רבנים בכירים בציבור החרדי.

מעיריית מודיעין עילית נמסר בתגובה לעיתון 'הארץ' כי המסמך "מועבר ומפורסם בעירייה במשך שנים רבות, בין השאר גם באמצעות דואר אלקטרוני, ואינו משמש כטופס לחתימת העובדים".

תקנון הצניעות. סריקה: בחדרי חרדים

מודיעין עילית תקנון צניעות נשים וגברים עירייה רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד