י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מי הם 3 המובילים של 'דגל' ומי של 'אגודה'

הסיכוי שתראו את מי מאלה מאייש את ספסלי הכנסת הבאה, אמנם רחוק אך המשאל בהחלט מגלה לנו דבר או שניים באשר לדעת הציבור על הפוליטיקאים שלנו • המסקנה: הציבור מעריך אנשי חסד ומעש

לופוליאנסקי על כתפי תומכיו. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
לופוליאנסקי על כתפי תומכיו. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90



תוצאות המשאל הטלפוני השבועי של 'חדשות הסקופים' מצביע על מגמה מעניינת - הציבור מעדיף אנשי חסד כחברי כנסת.

את המקומות הראשונים במשאל השבועי שעסק בשאלה – את מי הייתם רוצים לראות כח"כ מטעם 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה', קטפו הרב אורי לופוליאנסקי, הרב אלימלך פירר והרב חנניה צ'ולק.

מבין הפוליטיקאים המכהנים, קיבל יוסי דייטש את הניקוד הגבוה ביותר. אחריו, מנחם שפירא שגובר באחוז בודד על אברהם רובינשטיין. יהושע פולק הגיע ממוקם שלישי כמועמד ראוי מטעם סיעת 'אגודת ישראל'.

ולתוצאות המלאות:

מאזיני הקו, נשאלו; את מי הייתם רוצים לראות כחברי כנסת מטעם 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה'?כאשר לפניהם הוצגו 9 אופציות; מי הן הדמויות אותן היו רוצים לראות כחברי כנסת מטעם 'אגודת ישראל', בנוסף לחברי הכנסת המכהנים כיום.

להלן התשובות המלאות: יו"ר 'עזרה למרפא' הרב אלימלך פירר הגיע למקום הראשון עם 24%. מ"מ רה"ע ירושלים יוסי דייטש במקום השני עם 22%, יהושע פולק במקום השלישי עם 16%, ר"ע ב"ב חנוך זייברט עם 11%, אברהם מנלה קיבל 9%.

אחריהם בתוצאות המשאל: יו"ר החינוך העצמאי הרב אברהם יוסף לייזרזון עם 6%, מוטי בבצ'יק עם 5%, חבר מועצת העיר ירושלים שלמה רוזנשטיין עם 4% וחבר מועצת העיר אלעד חיים מאיר כץ סוגר את הרשימה עם 3% בלבד.

השאלה השניה עסקה במועמדים האפשריים מטעם 'דגל התורה', כאשר גם בשאלה זו נתבקשו המאזינים לבחור את המועמד הראוי בעיניהם לכהן כח"כ מטעם 'דגל התורה', בנוסף לחברי הכנסת גפני, מקלב ואשר המכהנים כיום.

על שאלה זו התבקשו המאזינים לבחור בין עשרה מועמדים שונים. להלן התוצאות המלאות:



הרב מיילך פירר. צילום: מארק נוימן, פלאש 90צילום: הרב מיילך פירר. צילום: מארק נוימן, פלאש 90
הרב מיילך פירר. צילום: מארק נוימן, פלאש 90


ראש עיריית ירושלים לשעבר הרב אורי לופוליאנסקי קטף את המקום הראשון עם 32% מכלל קולות המצביעים. גם את המקום השני מאייש איש חסד - יו"ר 'עזר מציון' הרב חנניה צ'ולק עם 19%. יו"ר המחלקה המוניציפאלית של 'דגל התורה' מנחם שפירא קיבל בסקר 11% מהקולות, לעומתו, מ"מ ראש העיר ב"ב ומזכיר המועצת של 'דגל התורה' הרב אברהם רובינשטיין עם 10%.

בהמשך אחריהם, משתרכים, יו"ר 'דגל התורה' בביתר יצחק רביץ עם 8%, יו"ר 'דגל התורה' באלעד שמואל גרוסברד עם 5%, עו"ד משה מורגנשטרן אף הוא עם 5%, חבר מועצת עיריית ירושלים ישראל קלרמן עם 4%.

בתחתית נמצאים, חבר מועצת העיר בית שמש שמואל גרינברג וראש מועצת רכסים יצחק רייך - עם 3% כל אחד.

ב'קו הסקופים' מבהירים, כי המשאל נערך בקרב 21,580 מהמאזינים שבחרו להשתתף בסקר השבועי, כאשר כל מאזין יכול להצביע פעם אחת בלבד. מאזין שניסה להצביע פעמיים או ממספר חסום נחסם אוטמטית במערכת מיוחדת של זיהוי המספר החסוי.
הסקופים דגל התורה אגודת ישראל אורי לופוליאנסקי משאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד