י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פסק הלכה: אסור לבנות בעלות תשובה להסתכן בצו גיוס

פרסום ראשון: בעוד הסערה שהתעוררה לאחרונה אודות תחקור ותשאול של צה"ל כלפי בנות - האם הן דתיות או לא, ופסק של רבנים שלא להתייצב, פסק היום הגר"ח קנייבסקי כי אסור להסתכן, ועל הבנות להתייצב בלשכת הגיוס ולהוכיח כי הן דתיות

הרב קנייבסקי על רקע המכתב. צילום: יעקב נחומי
הרב קנייבסקי על רקע המכתב. צילום: יעקב נחומי





בעת האחרונה התעוררה מחדש סוגיית 'גיוס בנות' נוכח המאמץ שמשקיעים בצבא כדי להוכיח, מי דתייה ובאמת שומרת תורה ומי רק מתחזה לכזו ואינה שומרת את כל התרי"ג.

בעקבות כך שצה"ל גייס מספר בנות שהיו על התפר, יצאה קריאה ממספר רבנים שבנות המוגדרות כחוזרות בתשובה - ולמעשה נמצאות בבעיה הכי קשה, שצה"ל כן יכול לעיתים להוכיח שהן אינן מתלבשות בצניעות - לא יתייצבו כלל בלשכת הגיוס.

אך שאלה ששוגרה בעניין לשר התורה הגר"ח קנייבסקי, קיבלה הכרעתו - שכן להתייצב בלשכה.

שר התורה משיב בכתב לגבי בנות בעלות תשובה שנקראות ללשכת הגיוס - להוכיח שהן אכן שומרות תורה ומצוות, מרן משיב "תפוס לשון ראשון" - כלומר שנערה שלא תסתכן בצו גיוס.



כידוע, על רקע פעילותו של צה"ל בשנים האחרונות לאתר הצהרות דת כוזבות, צה"ל מזמן ללשכת הגיוס בנות המבקשות פטור שמתעורר לגביהן חשד שהצהירו הצהרת שקר.

בדרך כלל מדובר רק בבנות שאינן במוסדות לימודים דתיים, וכאלה שלרוב נתפסו באמצעות חיטוט בדף הפייסבוק שלהן ואיתורן כמי שאינן שומרות תורה ומצוות.

כעת הגר"ח משיב כי על בת כזו מוטל להתייצב להסדיר את מעמדה ולא להסתכן בצו גיוס.
גיוס בנות בעלות תשובה רבי חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד