י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סערת בעלות התשובה; גורמים בבית הגר"ח מכחישים: "מדובר בזיוף"

סערת גיוס בנות בעקבות תחקירי צה"ל אחר בנות שמצהירות כי הן דתיות: הפרסום על תשובת הגר"ח קנייבסקי בעניין התייצבות בנות בעלות תשובה בלשכת הגיוס עורר סערה וגורמים רשמיים בבית הרב מכחישים ואומרים כי המכתב מזויף

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



"מזויף במאה אחוז. אין סיכוי שהרב כתב את זה" כך אומרים גורמים רשמיים בבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי בתגובה לפרסום המכתב שהופנה אל הרב, ובו שאלה כיצד על בנות בעלות תשובה לנהוג. למרות כך, המחזיק במכתב מאשר כי הוא מקורי.



מוקדם יותר היום, פירסמנו ב'בחדרי חרדים' את המכתב, בו מופיע כתב ידו של הרב, עם התשובה "תפוס לשון ראשון" - על נוסח השאלה: "וכעת נפשינו בשאלתינו יורנו רבנו איך עלינו לנהוג עם הבנות החוזרות בתשובה המקבלות צו לבוא להתייצב בלשכת הגיוס, האם ללכת לשם ולהוכיח שהם שומרות תו"מ, או להתעלם ולהסתכן בצו גיוס רחמנא ליצלן".

על כך יצאה ההודעה מבית הגר"ח: בימים האחרונים מסתובב פסק הלכה בשמו של מרן שר התורה בעניין התייצבות בנות. הננו להודיע כי מדובר בזיוף גמור על ידי אינטרסנטים הפועלים נגד גדולי ישראל.

כידוע, על רקע פעילותו של צה"ל בשנים האחרונות לאתר הצהרות דת כוזבות, צה"ל מזמן ללשכת הגיוס בנות המבקשות פטור שמתעורר לגביהן חשד שהצהירו הצהרת שקר.

בדרך כלל מדובר רק בבנות שאינן במוסדות לימודים דתיים, וכאלה שלרוב נתפסו באמצעות חיטוט בדף הפייסבוק שלהן ואיתורן כמי שאינן שומרות תורה ומצוות. כעת, במכתב שמקורותיו מתעקשים כי הוא אוטנטי, הגר"ח משיב כי על בת כזו מוטל להתייצב להסדיר את מעמדה ולא להסתכן בצו גיוס.

ברקע: קריאה ממספר רבנים שכבר פורסמה על כך שבנות המוגדרות כחוזרות בתשובה - ולמעשה נמצאות בבעיה הכי קשה, שצה"ל כן יכול לעיתים להוכיח שהן אינן מתלבשות בצניעות - לא יתייצבו כלל בלשכת הגיוס.

יוזמה נוספת למכתב מוסכם על גדולי ישראל, שיאסור באופן גורף על בנות ההתייצבות בלשכת הגיוס, ובכך לשמר את האופציה למתן דיחוי רק דרך מוסדות החינוך. השאלה הפתוחה: כיצד ינהגו בנות שאינן במוסדות דתיים אך למרות זאת מגדירות עצמן דתיות.
גיוס בנות בעלות תשובה רבי חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד