י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האם יאיר לפיד שיקר? מתברר שביקש חוות דעת על חוק מילצ'ן

האם לפיד מסתבך? על פי הפרסום ב'הארץ', לאחר שנפגש לפיד כשר אוצר עם איש העסקים מילצ'ן, הוא ביקש חוות דעת מקצועית על החוק התגובות חריפות: "לא ייתכן שרק את נתניהו סורקים במסרקות של ברזל. לזמן מיד את יאיר לפיד לחקירה"

יאיר לפיד. צילום: pkta 90
יאיר לפיד. צילום: pkta 90



לפני שבועיים כאשר נחשפו המלצות המשטרה, אמר לפיד כי דחה את הפניות של נתניהו וארנון מילצ'ן לקדם לו את חוק 'תושב חוזר' הפטור ממס; "פשוט אמרתי בשום אופן לא, ובזאת נגמר העניין" כתב לפיד בדף הפייסבוק שלו, אולם הבוקר מפרסם חיים לוינסון ב'הארץ' כי בטרם השיב לפיד בשלילה, הוא הנחה את אנשי האוצר לגבש עמדה מקצועית באשר לחוק הנוגע יותר מכל לחברו - הלא הוא - ארנון מילצ'ן.

לפי הפרסום הבוקר ב'הארץ', באוגוסט 2013 פנתה רותם רולף היועצת הכלכלית של שר האוצר דאז יאיר לפיד, לאגף התקציבים במשרד האומר וביקשה חוות דעת על החוק. אנשי אגף התקציבים הסיקו מכך שהפנייה אליהם נעשתה לאחר פגישה שקיים שר האוצר יאיר לפיד, אך אז לא ידעו עם מי קיים את המפגש.

הם העלו השערה שלפיד נפגש עם איש עסקים כלשהו, שכן החוק כידוע מיטיב עם אנשי עסקים בעלי הון. כעבור כמה ימים מאז הבקשה, חובר מסמך בן חמישה עמודים, שכלל נימוקים מנימוקים שונים נגד החוק. לאחר גיבוש המסמך כינסה היועצת הכלכלית רותם רולף דיון בו השתתפו כמה מאנשי המקצוע במשרד האוצר, בו הפנתה אליהם שאלות אודות התנגדותם לחוק.

'הארץ' פנה ללפיד וליועצת רולף כדי להגיב לפרטים, אולם הם סירבו לעשות זאת.

'חוק מילצ'ן' - מבקש להכפיל את משך הפטור ממס על הכנסות מחו"ל, לעולים לישראל ותושבים החוזרים להתגורר בה, מעשר שנים לעשרים שנה.

כזכור, דבר החוק התפרסם וכיכב במסגרת החשדות נגד ראש הממשלה ובחקירה שהכותרה בשם "תיק 1000", בסיכומי המשטרה שפורסמו לפני כשבועיים לציבור, ישנה המלצה להעמיד את נתניהו לדין. בחקירה עלה כי נתניהו ניסה לקדם את החוק ואף פנה לשר האוצר דאז יאיר לפיד, כדי שיקדם אותו.

במסגרת החקירה זומן לפיד להעיד, ואמר בעדותו כי מילצ'ן בעצמו פנה אליו כדי לקדם את החוק, ולדבריו, הוא החליט שלא לקדם את חוק המס לעולים ותושבים חוזרים - אולם, לפני כמה ימים נחשף, כי בהסדר ניגוד העניינים שחתם עליו לפיד והתבסס על חוות דעת שקיבל מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה דילבר, לא מופיע כלל שמו של ארנון מילצ'ן.

יו״ר הקואליציה ח״כ דודי אמסלם הגיב בחריפות לפרסום ב'הארץ' ואמר: "אכיפה בררנית היא פשע. לא ייתכן שאת ראש הממשלה נתניהו סורקים במסרקות ברזל ופותחים בחקירה על כל צל צילו של חשד בסביבתו, כשמנגד חשדות כבדים לניגוד עניינים בעניינו של יאיר לפיד לא מגיעים אפילו לבדיקה ראשונית. אם זה לא נתניהו, אז לא חוקרים? אמון הציבור במשטרה מוטל על הכף, ולכן על היועמ״ש להורות למשטרה לזמן מייד את יאיר לפיד לחקירה".

שרת התרבות והספורט מירי רגב מ'הליכוד' הגיבה לפרסום וכתבה: "ונהפוך הוא. דווקא בפורים נפלה לו התחפושת של איש האתיקה הדת והמוסר. יאיר, האם סיפרת לחוקרי לה"ב 433 על כך שביקשת כשר האוצר מיועציך, לגבש חוות דעת על חוק שייטיב עם חברך והבוס שלך לשעבר ארנון מילצ'ן? אולי שכחת... לנו בכל מקרה תפסיק מהיום לספר סיפורים".
יאיר לפיד תיק 1000 ארנון מילצן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד