י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ברקע החקירות ומשבר חוק הגיוס: 36 מנדטים

אילו התוצאות הללו יתגשמו ביום הבוחר, נתניהו יכול להיות מרוצה לגמרי, הן בסקר המנדטים ואין בסקר ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו ממשיך להוביל בפער ניכר על יריבו יאיר לפיד ועוד יותר ניכר מול אבי גבאי הטוען גם הוא לכתר

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90



ברקע החקירות הנמשכות נגד ראש הממשלה נתניהו, כולל היום וברקע המשבר הקואליציוני מול החרדים בנושא חוק הגיוס והתקציב שעדיין לא נפתר ומאיים על פירוק הקואליציה והליכה לבחירות, מתפרסמים סקרים שיכולים להרגיע לגמרי את 'הליכוד' ו'יהדות התורה'.

'הליכוד' ממשיך להתחזק. לפי סקר שהזמינה המפלגה שערך מכון הסקרים 'גיאוקרטוגרפיה' ומתפרסם הבוקר ב'ישראל היום'; אילו הבחירות היו נערכות היום - מפלגת השלטון 'הליכוד' היתה זוכה ב-36 מושבים בכנסת ישראל, זאת לעומת 30 שיש לה כיום.

אחריה 'יש עתיד' עם 23 מנדטים, 'הבית היהודי' מגיעה למקום השלישי עם 11 מנדטים.

לפני הסקר, 'המחנה הציוני' נחלש משמעותית ומקבל בסקר רק עשרה מנדטים, לעומת 24 כיום.

מי שמפתיעה בסקר היא 'יהדות התורה', שמקבלת עשרה מנדטים, לעומת ש"ס שמקבלת רק 4 מנדטים - שהם גבול אחוז החסימה.

עוד בסקר, 'הרשימה המשותפת' עם 10 מנדטים, 'מרצ' עם שישה, 'ישראל ביתנו' עם 5 מנדטים ו'כולנו' של משה כחלון - גם כן עם 5 מנדטים בלבד.

בסקר השתתפו 587 נשאלים.

בסקר אחר שהתפרסם אתמול באתר 'וואלהnews!' ונערך על ידי מכון הסקרים 'פאנלס פוליטיקס', התוצאות שונות; מפלגת 'הליכוד' נחלשת במנדט ומקבלת 29 מנדטים, אך עדיין שומרת על מרחק ניכר מ'יש עתיד' שמקבלת בסקר גם כן 23 מנדטים. אחריהם 'המחנה הציוני' עם 13 מנדטים, 'הבית היהודי' עם 11, הרשימה המשותפת 10, 'יהדות התורה' 8, 'כולנו' 8, 'מרצ' 8, 'ישראל ביתנו' 6, וש"ס גם בסקר הזה מקבלת רק ארבעה מנדטים.

באותו הסקר, גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו ממשיך להוביל בפער ניכר ממתחריו; 37% מהציבור מעוניין בנתניהו לראשות הממשלה, בעוד 20% סבורים כי יאיר לפיד הוא הראוי להיות ראש הממשלה. אחריהם; אבי גבאי עם 9%, נפתלי בנט מקבל 8% תמיכה לראשות הממשלה, משה כחלון עם 5%. רק שני אחוזים סבורים כי אביגדור ליברמן ראוי לכהן כראש ממשלה.

שאלה נוספת שנשאלה בסקר, האם בעקבות ההתפתחויות האחרונות בתיקים עליהם נחקר ראש הממשלה, הוא יכול להמשיך בתפקידו? 51% מהציבור סבור כי נתניהו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה, לעומת 45% הסבורים כי עליו להתפטר. 4% השיבו כי אינם יודעים.

לשאלת האמון במערכת המשפט; 56% השיבו כי להם אמון במערכת המשפט, בעוד 43% השיבו כי יש להם אמון בה.

הסקר נערך בקרב 589 בני אדם, מעל גיל 18. 85% מהמשתתפים בסקר הם יהודים ו-15% נוספים ערבים. 11% מהמשיבים הגדירו את עצמם כחרדים.
סקרים בחירות הליכוד יהדות התורה ראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד