י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS עלה בחודש פברואר 2018

בחודש האחרון הגיע מדד אמון הצרכנים לשיאו - מאז החלה המדידה בשנת 2002

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



כלכלני בנק הפועלים: מדד אמון הצרכנים עלה בחודש פברואר והגיע לרמת שיא מאז החלה המדידה ב-2002. רמת המדד מאותתת על המשך ההתרחבות של הצריכה הפרטית.

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר עלה ב- 1.8 נקודות בחודש פברואר 2018 לרמה של 139.8 (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב- 4.7 נקודות ומדד הציפיות ירד ב- 0.1 נקודות. כלכלני בנק הפועלים: מדד אמון הצרכנים הגיע לשיא בחודש פברואר, זאת על אף ירידות השערים החדות שנצפו בשוק ההון במחצית הראשונה של החודש. תופעה דומה נצפתה גם בארה"ב בה המדד הגיע לשיא בפברואר, ובאירופה אמון הצרכנים ירד מעט אך רמתו עדיין גבוהה מאוד.

השיפור באמון הצרכנים בישראל בולט בשאלה לגבי תפיסת המצב הכלכלי כיום, וזה נובע להערכתנו מהשיפור בהכנסות משקי הבית ושפל בשיעור האבטלה שירד לרמה של 3.7% בחודש ינואר. האינדיקאטורים האחרונים לצריכה הפרטית שפרסמה הלמ"ס מצביעים על המשך התרחבות הצריכה הפרטית אם כי בקצב איטי יותר. הרכישות בכרטיסי האשראי עלו בחודשים נובמבר 2017 – ינואר 2018 בשיעור שנתי של 5.3%, האטה לעומת ההתרחבות של 9.5% שנרשמה בשלושת החודשים הקודמים.

המכירות ברשתות השיווק גדלו בחודשים אלו בשיעור שנתי של 3.2% לעומת קצב של 7.0% בשלושת החודשים הקודמים.
צרכנים אמון הציבור בנק הפועלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד