י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ההספד, המחאה והפיוס בעצרת על הגר"ש אויערבך זצ"ל באנגליה

מהומה במהלך עצרת מספד לזכר הגר"ש אויערבך זצ"ל במנצ'סטר. אחד הנואמים גלש לנושאים שבמחלוקת וקמה קול צעקה, חלק מהנוכחים עזבו במחאה את המקום • הדבר הפך לשיחת היום ול'בחדרי' נודע כי אמש התקיים מפגש פיוס בין הצדדים

הגאון רבי אליקים שלזינגר ראש ישיבת הרמה בהספדו.
הגאון רבי אליקים שלזינגר ראש ישיבת הרמה בהספדו.



במנצ'סטר שבאנגליה נערך ביום ראשון השבוע עצרת מספד גדולה לזכרו של ראש הישיבה הגר"ש אויערבך זצ"ל, העצרת נערכה בבית הכנסת המרכזי 'מחזיקי הדת'.

להספד הגיע מלונדון ראש ישיבת הרמה הגאון רבי אליקים שלזינגר מזקני ראשי הישיבות בדור.

הגר"א שלזינגר הנחשב כקנאי גדול אמר בהספדו שהגר"ש אויערבך זצ"ל היה קנאי ונלחם נגד הזרם בארץ ישראל, דבריו קוממו כמה אנשים שהיו בהספד, בינהם הרב אריה ארנטרוי ממכובדי מנצ'סטר הידוע כתורם גדול של מוסדות תורה וחסד, ושבבעלותו מוסדות חינוך, קם וביקש שלא ידבר נגד הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

במקום התפתחה מהומה לאחר שמשתתפים בקהל השיבו לארנטרוי, אך לאחר מכן ההספד נמשך כרגיל.

אחד המשתתפים סיפר ל'בחדרי חרדים' כי "הגבאים וכן חשובי רבני העיר סיכמו עם המארגנים שכדי שיהיה הספד ראוי ומכובד שלא יאמרו שום דברים של פוליטיקה אלא רק להספיד את גדלותו ותורתו של ר' שמואל זצ"ל".

לדבריו: "הדבר הועבר אף במכתב לכלל הרבנים המספידים, ואכן מאות הגיעו לשמוע את דברי ההספד, הרב אליקים שלזינגר אכן התחיל לדבר על הגדלות של הנפטר ולאחר מכן התחיל לדבר על הגזירות הנוראות בארץ כגון גיוס בני הישיבות וכן הוא אמר שאלה שלא לוחמים נגד גיוס בני הישיבות זה בא מקרירות שידוע שבא מעמלק".

"אז ר' אריה ארנטרוי ביקש ממנו בקול רם, בבקשה נא לא לדבר דברים שישמעו כנגד שיטתו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל וגדולי הדור ואכן קבוצת אנשים עזבו את עצרת ההספד". כך אחד המשתתפים ל'בחדרי חרדים'.



ביקש שלא ידבר נגד הגראיל. הרב אריה ארנטרויצילום: ביקש שלא ידבר נגד הגראיל. הרב אריה ארנטרוי
ביקש שלא ידבר נגד הגראיל. הרב אריה ארנטרוי


הדבר הפך לשיחת היום באנגליה ול'בחדרי חרדים' נודע, כי אמש (שני) עסקני לונדון ארגנו מפגש פיוס בין ר' אריה ארנטרוי לגר"א שלזינגר, במפגש הסביר הגר"א שלזינגר לרב ארנטרוי שבוודאי הוא מבין שלא היה מריבה בינהם ואין לו חס ושלום שום טענות מכיוון שהוא לא התכוון לדבר נגד תלמידי חכמים ובוודאי שהוא מוחל על כבודו.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר הרב אריה ארנטרוי "ברוך ה' זכינו שכאן בעירנו מנצ'סטר זכינו שכולם אהובים ויש אחדות גדולה בין כל חברי הקהילה ומבחינתי העניין נגמר אבל בוודאי חייבים להיות תמיד על המשמר ולא לתת לאנשים לבזות תלמידי חכמים".
הרב שמואל אויערבך הספד אנגליה הרב אליקים שלזינגר אריה ארנטרוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד