י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מי צריך דואר? "רחפנים מסחריים יתחילו לבצע משלוחים בארה"ב בתוך כמה חודשים"

בכירים בתעשייה וברשות התעופה הפדרלית אמרו כי לפחות עשר תוכניות ניסיוניות באישור ה-FAA למיזמים שכוללים רחפנים, חלקם יכללו משלוח של חבילות, צפויות להתחיל במאי

  • כ"ו אדר התשע"ח
רחפן. צילום: pixabay
רחפן. צילום: pixabay



רחפנים מסחריים יתחילו לבצע משלוחים מוגבלים בתוך כמה חודשים, אמרו בכירים בתעשייה וברשות התעופה הפדרלית, על פי דיווח אתמול (א) ב"וול סטריט ג'ורנל".

לחץ מהבית הלבן הוביל לשיתוף פעולה הדוק יותר בין הממשלה לבין חברות כמו אמזון, המבקשות אישור לעסקי המשלוחים באמצעות רחפנים.

הבטחות קודמות להתקדמות בתחום היו מוקדמות מדי. האישור עדיין יכול להידחות אם הצדדים לא יוכלו להתגבר על חששות האבטחה והבטיחות מצד רשויות החוק המקומיות והפדרליות. מיזמים אפשריים עלולים גם להתבטל אם מנהלי רשות התעופה הפדרלית (FAA ) לא יצליחו למצוא דרכים יצירתיות לעקוף מגבלות משפטיות ורגולטוריות שונות בתחום.

על פי ה"ג'ורנל", לפחות עשר תוכניות ניסיוניות באישור ה-FAA למיזמים שכוללים רחפנים, חלקם יכללו משלוח של חבילות, צפויות להתחיל במאי.

בנוסף, פקידים ממשלתיים ובתעשייה רמזו כי אמזון מתאמצת לקבל אישור בטיחות לעיצובי הרחפנים שלה, כמו גם הוראות תפעול מדויקות.

אמזון סירבה להגיב על הדברים. עם זאת, לדברי גור קמחי, סגן נשיא פריים אייר – חטיבת משלוחי החבילות של אמזון – הוא מקווה כי האישורים הנדרשים יתקבלו עד 2019.

ארל לורנס, שמנהל את משרד שילוב הרחפנים ב-FAA, סבור גם כן כי משלוחים אוויריים "קורבים להתגשם מהר ממה שהספקנים חושבים". לורנס אמר בכנס לכלי תעופה בלתי-מאוישים שנערך בשבוע שעבר, כי כמה תוכניות ניסיוניות כבר יצאו לדרך "ומתקרבות לפעילות מלאה, נקווה שמהר ככל האפשר".

עד עתה החשש שעלה ב-FAA ובחברות משלוחים מתמקד בשיטות לעקוב ולשלוט ברחפנים כדי להבטיח שלא יסכנו אנשים או נכסים על הקרקע. אמזון, גוגל ומפיעלות עתידיות אחרות לא חשפו עדיין כיצד יזמינו הלקוחות את המשלוח וכיצד יקבלו התרעה לגבי הגעתה.

אוסטרליה, סינגפור ובריטניה הן בין המדינות שמובילות את השימוש ברחפנים בעבור משלוחים. בארה"ב, נערכו כמה מחקרים, התכנסו פאנלים מייעצים ונערכו אינספור דיונים בסוגיה, אך לא נרשמה התקדמות משמעותית לקראת יישום השירות החדש. ממשלות אחרות העדיפו ללאשר רחפנים מסחריים באזורים מוגבלים בלבד. ה-FAA מנסה לשלב בין שתי השיטות.

בחודשים האחרונים גבר הלחץ מצד הבית הלבן. המחוקקים דוחקים ב-FAA לפעול מהר יותר. פקידים בכירים במשרד התחבורה האמריקאי, סוכנות האם של ה-FAA, "מקבלים שיחות טלפון מהבית הלבן באופן קבוע" ונדרשים לקבל החלטות במהירות רבה יותר, אמר דרק קאן, סגן השר למדיניות במשרד התחבורה.
רחפן משלוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד