ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הצצה לפולמוס המצות עם הרדידה המהירה

חדש אסור מן התורה? עולם ההלכה נקרע בין שיטות וסברות סביב חידוש באחת המאפיות הפורחות בתעשיית המצות - החידוש הוא שיא עולמי של דקה ועשרים שניות מהלישה ועד יציאת המצה מן התנור • מי שהכריע בנושא הוא מומחה הכשרות הגר"מ ברנדסדורפר

הצצה לפולמוס המצות עם הרדידה המהירה



פולמוס סוער בעולם התורה וההלכה על מצות ממאפיית 'ברכת הפסח' שם אופן העשייה שונה ממה שנהוג עד היום, יש דורשין לשבח על כל החומרות שהנהיגו ויש דורשין לגנאי שאין לשנות אפילו כשכוונתם לטובה.

המאפייה עם שכלולים חדשים מציגה רדידה מהירה מאוד כדרישת הרמ"א להחמיר שהמצה לא תנוח אפילו רגע, מדובר בשיא עולמי של דקה ועשרים שניות מהלישה עד אחרי האפייה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במרכז הדיון יש הצועקים 'חדש אסור מן התורה', ולעומתם יש הטוענים שזה רק על צורת המצה אבל כלי עבודה כן משתנים לטובה מזמן לזמן כמו בעשיית בתים לתפילין פעם עשו רק ביד והיום יש המצאות שונות עם רגל וכדו'.



כידוע שלחסידים מצות מכונה זה חמץ גמור, לטענת הפוסלים גם אצל הרבי בעל ה'דברי חיים' מצאנז היו מצות מכונה עם גלגלים ולא היה חשמל ובכל זאת נקראת מצות מכונה, ממולם טוענים אחרים שאצל הדברי חיים גלגל אחד הפעיל גלגל שני וכן הלאה וזה היה כח כחו ולא כחו, אבל כאן כל דבר בנפרד והגלגל כולו רק בכח אדם וכל פעולה נעשתה בנפרד ויש שליטה מלאה על כל דבר.

נקודה נוספת שעליה אין מחלוקת הם על הידורים והחומרות שכל המצות הם תנור ראשון כדרישת החיי אדם והמצה לא נחה אפילו לרגע, ה'פינער' עובד על כל העיסה ביחד כל הזמן ולא על קצה אחד, ובפרט המרדדים עובדים נון סטופ בצורה מהירה אפשר להגיד שהמאפייה היחידה שלעובדים אין זמן לדבר לשיר ולשמוע מוזיקה, ובמשך חמש שעות רצופות לא להוציא סלולרי אפילו פעם אחת. כך אומרים ל'בחדרי חרדים' מומחים בעולם ההלכה.

מי שנקרא לבוא להכריע היה גאב"ד 'היכל הוראה' הגאון רבי משה ברנדסדורפר שהגיע למאפייה המשוכללת והחדשנית בשדרות והכריע כי אכן הם מצות עם כל החומרות.

'בחדרי חרדים' עם הצצה למאפייה החדשנית הפועלת בשנתיים האחרונות.







































פולמוס הרב משה ברנסדרופר שדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד