י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יונתן רזאל מגיב: ״זו הסיבה שכיסיתי את העיניים במסקנטייפ״

הזמר והיוצר יונתן רזאל מגיב לראשונה לתקרית המסקנטייפ: "הכל נבע מרצון לרחוש כבוד עצום לנשים, אני מתנצל אם מישהו נפגע"

יונתן רזאל מגיב: ״זו הסיבה שכיסיתי את העיניים במסקנטייפ״



לפני כשלושה חודשים הופיע הזמר והיוצר יונתן רזאל בבנייני האומה, במסגרת מופעי 'צמאה'. בשלב כל שהוא של ההופעה החלו קהל הנשים לרקוד, ורזאל מצא פתרון יצירתי: הדביק חתיכת דבק מסקנטייפ על עיני, המשיך לשיר ולנגן.

התקרית עוררה שיח רב ברשת ומחוצה לה, עם דעות לכאן ולכן - מהדרת נשים ועד לדעות כי המעשה דווקא בא לכבד את האשה. רזאל מילא פיו מים וסרב להתייחס לאירוע - עד לאחרונה.

"חשבתי הרבה על על תקרית המסקנטייפ" השיב רזאל בהרצאה שהעביר לסטודנטים, ובמהלכה הוא נדרש לנושא. "היה כיף מאוד במופע, במובן המהותי זה לא היה טעות, זה בא ממקום טהור. אם אישה נעלבה אני מבקש סליחה. מי שמכיר את הדרך שלי יודע שאני חי במרקם עדין, וזה החלום שלי, וזה מי שאני".

"יש פה נשים ואתה לא יכול להדיר אותם, אני מבינה שרצית לכבד, אבל בסופו של דבר יצא עליך עליהום שלילי לחלוטין", אמרה אחת הסטודנטיות, ורזאל השיב: "חשוב לציין ולומר שבאותו ערב היה מלא אור ושמחה, אפשרתי לשמח לכולם לשמח, אי אפשר להבין את זה, כולם עלו על הרגליים וקפצו. אני מצטער עם פגע במישהו שכיסיתי את העיניים".


ההופעה 'צמאה' במהלכה כיסה רזאל את העיניים עם מסקנטייפ. צילום: יהודה שלזינגר

לכתב יונתן ריגר מחברת 'החדשות' סיפר רזאל: "אני לגמרי מבין אישה שנעלבה ממני. יש פה שני עולמות, מצד אחד לחיות את אומנות השירה עד הסוף, מצד שני לחיות כאדם חרדי שיושב ולומד ומקדש את עצמו. אני מצידי בחיים לא הייתי עושה דבר שפוגע. המטרה הייתה לאפשר לכולם לשמוח. זה גם בא מתוך מקום שלכבד את אשתי ששולחת אותי לשדה הקרב, יכולתי רק לסגור את העיניים, אבל ראיתי שיש נשים שרק יושבות ורציתי לאפשר להם לרקוד ולשמוח ולכן שמתי את המיקסטייפ".

רזאל חזר לאותו ערב שעורר סערה: "באותו ערב בכלל לא היה שום סערה, שום אישה לא אמרה מילה - היה רק כיף. בבוקר שאחרי הלכתי כרגיל ללמוד בכולל וכשחזרתי לבית, ראיתי 50 שיחות שלא נענו. בהתחלה חשבתי להגיב לכולם שהיה שמח מאוד ולא קרה כלום, אבל החלטתי שלא להגיב כי זה רגיש".
יונתן רזאל מסקנטייפ הופעה נשים בנייני האומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד