י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"מה אכפת לי מה הוא אומר עליי" • כיבוד הורים, הפתרון המושלם לבעיות בסמכות ההורית

יששכר בא כדי לפתור בעיות בסמכות ההורית מול הילד שלו. הוא גילה שמה שצריך לפתור, עוד לפני הטיפול בבעיה שלו מול הילד, זה את הקושי שלו מול אבא שלו כי בשביל סמכות הורית - צריך דוגמה אישית לכיבוד הורים

"מה אכפת לי מה הוא אומר עליי" • כיבוד הורים, הפתרון המושלם לבעיות בסמכות ההורית





הימים האלו של ערב פסח הם ימים שמעוררים מחשבות על איך היה פעם ומה היה פעם. לא פעם כשמנקים את הבית ומוציאים את כל החפצים שהיו תקועים עמוק, במחסן עולים הזיכרונות, תמונות נשכחות, עבודות מבית הספר או תעודות גמר למיניהן. זיכרונות ילדות, זיכרונות מבית הורינו .

בחג הפסח אנו מצווים על "והגדת לבנך" - מחויבים להעביר את המסורת מאב לבן.

יששכר הוא אדם מאד מוכר בסביבתו ולכן כשהגיע אלי היה לו מאד חשוב שלא יראו או ידעו שהוא מגיע לשיחה. הרגעתי אותו והבטחתי לו שהוא יהיה זה שיפרסם את השינוי וההצלחה כאשר הוא יקרה. אני מתוקף תפקידי שומר תמיד על דיסקרטיות וחסיון.

יששכר הגיע לשיחה עם מטען כבד. הוא בן 40, אבא לילד שפשוט לא מקשיב לו "הוא לא מקשיב לי בכלל, אני כבר חסר אונים בייחוד לפני אנשים" הוא אמר.

עצרתי את שטף הדיבור שלו כדי להתחיל בצורה מסודרת, להרגיע את סערת הרגשות המתפרצת וים הבלבול שהוא שרוי בו. דווקא פה הייתה חשובה לי ההיכרות איתו. להבין מי זה יששכר, כדי להבין את ההיסטוריה שלו ואת הדרך שעבר עד הלום ולהכיר את המבט שלו על החיים.

אחד השאלות האימוניות שאני שואל בשלב ההיכרות היא: "לו הייתי שואל את אבא שלך עלייך מה הוא היה אומר?"

"מה אכפת לי מה הוא אומר עליי, זה דור אחר שלא מבין כלום" עונה יששכר ביובש. ביקשתי ממנו שינסה בכל זאת לחשוב כי דעת ההורים חשובה מאוד.

אעצור פה ואנסה לשתף אתכם במחשבותיי קוראי היקרים.

אם אני רוצה שהבן שלי יכבד אותי וישמע אותי, מה שנקרא סמכות הורית אמיתית, אני חייב
שהילד שלי יראה שגם אני מכבד את ההורים שלי. יתרה על כך, עלי לוודא שהילד שלי יודע שמעבר למעשים המכבדים את ההורים, אני גם חושב מחשבות חיוביות עליהם ולו בגלל שהם ההורים שלי, ללא שום סיבה נוספת.

בכמה מפגשי אימון דיברתי על כך עם יששכר, עבדנו על הנקודה והוא הביעה נכונות לקבל את המסר עד שקרה השינוי. באחד המפגשים יששכר ישב מולי ואמר בפה מלא: "אני מקבל על עצמי להחשיב את ההורים שלי". ידעתי שניכרים דברי אמת והשינוי קרה בתוכו.

לא עברו 24 שעות הוא מתקשר אליי ואומר לי בדמעות "לא יכולתי לחכות למפגש הבא איתך, השינוי מיידי. אני רק מבקש בקשה קטנה והבן שלי רץ לכבד אותי, לא להאמין כמה צדקת וכמה הכל השתנה כשלקחתי על עצמי לכבד את הורי"

חייכתי לעצמי ושמחתי בשמחתו. ידעתי שהשינוי מתחיל בנו וברגע שאנחנו משנים את נקודת הקושי, כל מעגלי החיים מגיבים בהתאם ומסתדרים גם הם.

טיפ קטן לסיום, בדיוק כמו שבמקום העבודה יש היררכיה, כך גם במשפחה. תכבדו את ההורים בלי להבין, תקבלו בחזרה כיבוד הורים מהילדים שלכם.

בהצלחה רבה!

מאמין בכם שעושים את ההכנה לפסח מתוך לב נקי ומחודש.

יצחק לוי,
יועץ ומאמן לתהליכים בחינוך

[email protected]
יצחק לוי יעוץ חינוכי והגדת לבנך חג פסח סמכות הורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד