י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אחרי ארה"ב, גם בישראל: חקירה נגד פייסבוק

לאחר פתיחת החקירה נגד הרשת החברתית בארה"ב, הודיע גם משרד המשפטים הישראלי כי הוא פותח בחקירה נגד פייסבוק

פייסבוק. צילום: רויטרס
פייסבוק. צילום: רויטרס



הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים הודיעה היום (חמישי) לחברת פייסבוק על פתיחת חקירה מנהלית בעניינה, בעקבות הפרסומים הנוגעים להעברות המידע האישי מחברת פייסבוק לחברת קיימברידג' אנליטיקס, והאפשרות לביצוען של הפרות חוק נוספות במידע אישי של ישראלים.

לפי דיני הפרטיות, שימוש במידע אישי ייעשה רק למטרה שלשמה הוא נמסר וניתן להעבירו לגורם אחר רק אם ניתנה לכך הסכמה. בהתאם לכך, הרשות תחקור אם נעשה שימוש בלתי חוקי במידע אישי של משתמשים ישראלים, באופן שפוגע בזכותם לפרטיות, ומפר את דיני הגנת הפרטיות בישראל.

בימים האחרונים התפרסם כי מידע על 51.3 מיליון משתמשי הרשת החברתית הגדולה בעולם נאסף בחשאי וללא אישורם. נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) תחקור את פייסבוק בחשד שהפרה את תנאי השימוש בה, כך אמר לבלומברג מקור המעורה בעניין, שביקש להישאר בעילום שם. בינתיים הודיעה קיימברידג' אנליטיקה, חברת הייעוץ הפוליטי שמואשמת בכריית מידע על משתמשי פייסבוק ושימוש בו לעזרה בקמפיין של טראמפ, כי היא משעה את המנכ"ל שלה, אלכסנדר ניקס.

קיימברידג' אנליטיקה הודיעה כי תשעה את ניקס לאחר שנחשף כי נהג להציע ללקוחות שיטות לחיסול יריבים פוליטיים – כולל שוחד והצעות "שאי אפשר לסרב להן". ההצעות של ניקס צולמו על ידי ITN צ'אנל פור הבריטי, במסגרת תחקיר על החברה. התחקיר חשף כי קיימברידג' השתתפה במאמצים להשפיע על 200 מערכות בחירות בעולם.
פייסבוק הרשות להגנת הפרטיות קיימברידג' אנליטיקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד