י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מארק צוקרברג: לא נצליח לגלות לאן הגיע כל המידע על משתמשי פייסבוק

מנכ"ל פייסבוק חזר והדגיש כי הוא מוכן לרגולציה שתדרוש יותר שקיפות לגבי פרסום ברשת

  • ז' ניסן התשע"ח
מארק צוקרברג. צילום: פלאש 90
מארק צוקרברג. צילום: פלאש 90 צילום: רויטרס



חקירת הגורמים חיצוניים שמשתמשים במידע של משתמשי פייסבוק תסייע בזיהוי השחקנים הסוררים ובמניעת הפעילות שלהם, אך לא תצליח לחשוף לאן הגיע כל המידע וכיצד נעשה בו שימוש, כך אמר אתמול (ה') מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג.

פייסבוק תבדוק עשרות אלפי אפליקציות שאוספות כמויות עצומות של מידע על המשתמשים, מהלך שעשוי לעלות "מיליוני דולרים", אמר צוקרברג בראיון.

לדבריו, החברה תגייס מבקרים שינתחו את השרתים של המפתחים שאספו מידע בכמות מחשידה, ותחקור אותם לגבי ההתנהלות העסקית שלהם. לא ברור כמה אפליקציות יצטרכו להיבדק - החלק היקר ביותר בתהליך, על פי פייסבוק. לדברי צוקרברג, החברה גם אינה יודעת כמה זמן יעבור עד להשלמת החקירה.

"כמו כל אמצעי אבטחה, אף פעם אין הגנה של 100%", הוא הוסיף. "אי-אפשר למצוא כל פיסת מידע קטנה, אך החקירה תשמש כאמצעי מניעה חזק כדי לעצור את אותם מפתחים שעושים דברים רעים", אמר צוקרברג. "אנחנו מנסים להקשות מאוד על מי שרוצה להשתמש במידע לרעה".

צוקרברג גם חזר והדגיש כי הוא מוכן לרגולציה שתדרוש יותר שקיפות לגבי פרסום ברשת. "אין סיבה שתעשיית הפרסום המקוונת לא תהיה שקופה כמו הפרסום בטלוויזיה או בפרינט".

במהלך השנה וחצי האחרונות, הבטיחה פייסבוק לגייס עוד מנהלי תוכן ומומחי אבטחה. צוקרברג אמר כי כלי הבינה המאלכותית של החברה יחזקו את כוח האדם האנושי בתהליך. לדבריו, "הודות לכלים שיש לנו אנו יכולים לגייס 20, 30 ו-40 אלף איש".
מארק צוקרברג פייסבוק חקירה מנהלית קיימברידג' אנליטיקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד