י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חשיפת 'בחדרי' • גפני משיב אש: "התערבות חמורה בתקציב הישיבות"

יו"ר ועדת הכספים מגיב בחריפות ליוזמת "ביטוח אברכים' שקידם הבוקר סגן השר כהן יחד עם השר בנט: "התערבות חמורה של משרדי הממשלה בתקציב הישיבות. לראשונה, מתכננים לקחת כסף מתוך תקציב הישיבות, דבר שלא היה מאז ומעולם"

צילום: הדס פרוש, פלאש90
צילום: הדס פרוש, פלאש90 צילום: הדס פרוש, פלאש 90



חשיפת 'בחדרי חרדים'. יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני משיב אש ותוקף את המהלך של שר החינוך נפתלי בנט שפרסם היום 'קול קורא' על ביטוח האברכים שייזם סגן השר איציק כהן בניגוד לעמדתו של גפני.

מלשכתו של גפני נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "ה'קול קורא' שפורסם הבוקר בנושא הביטוח לאברכים, הוא התערבות חמורה של משרדי הממשלה בתקציב הישיבות. לראשונה, מתכננים לקחת כסף מתוך תקציב הישיבות, דבר שלא היה מאז ומעולם. ח"כ הרב גפני מתנגד לכך מכל וכל".

עוד הוסיפו כי "היום יקחו תקציב לביטוח חשוב, ומחר יקחו מתוך תקציב הישיבות למאה נושאים אחרים, אין לאפשר פגיעה בתקציב האברכים, וכל יוזמה חשובה ככל שתהיה, צריכה לבוא בתקציב תוספתי, ובלי לגעת בתקציב הישיבות".

כזכור, קודם לכן היום נחשף ב'בחדרי חרדים' כי לאחר מאבק ממושך ולמרות התנגדותו של גפני, שר החינוך בנט פרסם בשעה האחרונה את טיוטת התקנות לביטוח אברכים.

כזכור, מדובר בסוגיה שנויה במחלוקת לאורך שנים רבות, כאשר סגן שר האוצר איציק כהן מש"ס תמך וקידם את הנושא בכל הזדמנות, ואילו יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התנגד.

לקראת דיוני התקציב כאשר עלה הנושא שוב ע"י כהן, פרסם גפני הודעה חריפה בה כתב בין היתר כי "אי אפשר להחליט עבור האברכים לאן יילך הכסף החלקי שהם מקבלים. אם מישהו מהם רוצה את המלגה לחלב לילדים, זכותו, ופקידי האוצר לא יחליטו עבורם שהוא יילך לביטוח חשוב ככל שיהיה. אסור להסכים בשום אופן למדרון החלקלק הזה שסופו מי ישורנו".

אלא שכעת נראה שלאחר שנים רבות, נרשם ניצחון לכהן מול גפני וכפי האמור, הסוגיה מגיעה לישורת האחרונה לאחר פרסום טיוטת התקנות ע"י שר החינוך בנט. כאמור, גפני לא מוותר ומשיב אש.
משה גפני ביטוח אברכים איציק כהן נפתלי בנט קול קורא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד