י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרשת איסוף הנתונים • נציבות הסחר בארה"ב פתחה בחקירה נגד פייסבוק; המניה צוללת ל"שוק דובי"

"FTC מתייחס מאוד ברצינות לדיווחים לאחרונה בעיתונות שהעלו חששות משמעותיים לגבי התנהלות פייסבוק בתחום הפרטיות, ומאשר כי נפתחה חקירה נגדה"

  • י' ניסן התשע"ח
פייסבוק. צילום: רויטרס
פייסבוק. צילום: רויטרס צילום: pixabay



שערוריית השימוש הבלתי מורשה בנתוני המשתמשים ברשת החברתית הגדולה בעולם עלתה היום מדרגה לאחר שהנציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב (FTC) הודיעה כי פתחה בחקירה של התנהלות פייסבוק בתחום הגנת פרטיות המשתמשים.

"הנציבות מחויבת בנחישות ובאופן מלא לניצול כל הכלים העומדים לרשותה כדי להגן על פרטיות הצרכנים", אמר טום פאל, ראש המשרד להגנת הצרכן של הנציבות, בהודעה.

"בראש כל הכלים הללו עומדות פעולות אכיפה נגד חברות שאינן מכבדות את התחייבויותיהן להגנת הפרטיות", הוסיף, וציין כי ינקטו צעדים נגד חברות שפועלות באופן בלתי הוגן תוך גרימת נזק משמעותי לצרכנים והפרת כללי הנציבות.

"הנציבות מתייחסת מאוד ברצינות לדיווחים לאחרונה בעיתונות שהעלו חששות משמעותיים לגבי התנהלות פייסבוק בתחום הפרטיות", נאמר בהודעה. "היום, הנציבות מאשרת כי פתחה בחקירה לא גלויה של התנהלות זו".

בעקבות ההודעה, צוללת מניית פייסבוק ב-5.8% במסחר בוול סטריט, לשפל של כמעט תשעה חודשים, בהמשך לנפילה של כ-14% בשבוע שעבר, ונכנסה בכך באופן רשמי ל"שוק דובי" לאחר שהשלימה צניחה של יותר מ-20% מהשיא שאליו טיפסה מוקדם יותר השנה.

פרשת איסוף המידע התפוצצה לפני יותר משבוע בעקבות דיווחים לפיהם קיימברידג' אנליטיקה, חברת ייעוץ בריטית שסייעה לדונלד טראמפ בקמפיין הבחירות לנשיאות, אספה מידע על 50 מיליון משתמשי פייסבוק - ללא ידיעתם ובניגוד למדיניות המוצהרת של הרשת החברתית הגדולה בעולם.

חשיפת השערוריה גררה גל של נטישות משתמשים תחת ההאשטאג #DeleteFacebook וקריאות מצד מחוקקים בארה"ב ובאירופה לזמן את בכירי פייסבוק לעדות בפרשה. לפני יומיים, ערכו אנשי משרד נציבות המידע בבריטניה (ICO) חיפוש במשרדי קיימברידג' אנליטיק

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, שבר ביום רביעי את שתיקתו שנמשכה חמישה ימים מאז פורסם הדיווח הראשוני על הפרשה. בפוסט שפירסם בעמוד שלו בפייסבוק, התחייב צוקרברג לנקוט בשורה של צעדים כדי להגן על מידע על משתמשי הרשת החברתית, ואמר כי הוא נושא באחריות הסופית לכל מה שמתרחש בפלטפורמה.
פייסבוק נציבות הסחר הפדרלית הגנת הפרטיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד