י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הסתבכו מעבר לסורגים: גם רב הכלא עצור וחשוד

שבעה גברים נעצרו בצרפת, בהם; מנהל אגף בכלא, סוהר ורב הכלא • הם חשודים בשוחד והונאה

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay



דיווחי בכלי תקשורת בצרפת על מעצר של שבעה גברים, ביניהם מנהל אגף בבית כלא יחד עם סוהר, בנוסף נעצר רב של בתי הסוהר באיזור פריז בחשד לשחיתות. על פי הדיווח, החקירה נגדם החלה לפני כשנה לאחר תלונות של אסירים על אפליה, מה שהביא לגילוי על שוחד שבו היו מעורבים סוהר, מנהל אגף ורב הכלא.

התקשורת בצרפת מגדירה את הפרשה כ"מערכת של שחיתות שהתגלתה באחד מבתי הכלא הגדולים ביותר בצרפת".

שבעת העצורים חשודים שקיבלו שוחד תמורת מתן הקלות לעצורים מהקהילה היהודית.

ההקלות וההטבות התבטאו באישור הכנסת פלאפונים וטיפול מהיר יותר במעמדם של האסירים מול השופטים בעת שהובאו להארכות מעצר.

"כמעט 280,000 יורו נתפסו במהלך החיפושים שבוצעו ביום שני בבוקר בביתם של החשודים ובתוך הכלא" מסר מקור המקורב לחקירה.

שני האסירים היהודים הם ארנו מימרן, איש עסקים שהורשע במסגרת הונאת מס גדולה, ואריק רוביק, הנהג הצרפתי שדרס את הצעירה לי זיתוני ע"ה בתל אביב בספטמבר 2011 וברח לצרפת מיד לאחר מכן.

האסיר ארנו מימרן, הוא בנו של איש העסקים הצרפתי ז'אק מימרן, שעמד בראש פרשת שחיתות הקרויה "שוחד הרכבות הגדול" (1987-1996), שבמסגרתה שיחד פקידים בבלגיה ובצרפת כדי לזכות במכרז לסלילת קו רכבת מהיר בין בלגיה לצרפת, ובנו ארנו המשיך עם מעשי התרמית בעצמו, והורשע בצרפת בעבירות מס בסוף שנות ה-90, אך חמק ממאסר מאחר ואת ההונאה ביצע עם חברות לא צרפתיות, הוא נעצר ב-20 בינואר 2015 בפריז והועמד לדין באשמת הונאה, והלבנת הון.

שמו עלה בעבר לראש הכותרות בישראל, כאשר העיד כי העניק לראש הממשלה בנימין נתניהו מיליון אירו במהלך קמפיין הבחירות שלו בשנת 2009. נתניהו הכחיש אז את הדברים ואמר כי
"ההר הוליד בקושי עכברון. מדובר על תרומה חוקית ומפוקחת לקרן שהקמתי לטובת מדינת ישראל, כשהייתי אזרח פרטי ב-2001. אז יצא כל האוויר". אולם, למרות זאת היועמ"ש אביחי מנדלבליט הורה לבדוק את הטענות.

כעבור כמה שבועות התראיין מימרן ל'חדשות עשר', ושם כבר הציג גירסה שונה שהפכה את דבריו הקודמים למפוקפקים: "העברתי את הכסף מהחשבון הפרטי שלי לחשבון הפרטי של נתניהו" אמר מימרן בראיון והבהיר "לא אמרתי מעולם מיליון אירו, אמרתי מיליון. זה היה ב-2001, והכוונה הייתה למיליון פרנקים צרפתים שזה 170 אלף אירו. אני הגעתי לחגוג עם נתניהו כשהוא זכה ב-2009, שמונה שנים אחרי התרומה ואין קשר לכסף שנתתי לו".

האסיר השני המעורב בפרשת השוחד הנוכחית, הוא אריק רוביק שדרס את הצעירה לי זיתוני בת ה-25 בספטמבר 2011, בתאונת פגע וברח, בעת שחצתה את צומת הרחובות ויצמן-פנקס בתל אביב. הדורסים היו שני תיירים יהודים מצרפת, איזק חייט ואריק רוביק שנמלטו מזירת התאונה מיד וטסו לצרפת. לאחר מאמצים גדולים מצד משפחתה של זיתוני, שני הנהגים הועמדו לדין בצרפת ונשפטו לתקופות מאסר שונות.
פרשת שוחד כלא צרפת ארנו מימרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד