י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

יצאו להפגנות? כוכב הפגנות 'הפלג' יעשה את ליל הסדר בכלא הצבאי

פרסום ראשון: לאחר שסירב להישפט בפני סגן אלוף, ונשפט בפני מפקד יחידת 'מיטב' - כוכב הפגנות 'הפלג' אהרן ביאלה, נשפט ל-20 ימי מחבוש • לפי גזר הדין, ביאלה ישהה בחג הפסח בכלא, והוא הגיש בקשה להמתקת עונשו כך שיוכל לעשות את החג מחוץ לכלא הצבאי

אהרן ביאלה. צילום: פלאש 90
אהרן ביאלה. צילום: פלאש 90



כוכב הפגנות 'הפלג' אהרן ביאלה, נשפט ל-20 ימי מחבוש לאחר שהובא לדין משמעתי בפני מפקד מיטב אל"מ יוסי מצליח. נכון לעכשיו, ביאלה יעשה את חג החירות מאחורי סורג ובריח. והוא הגיש בקשה להמתקת עונשו בכדי לחגוג את חג הפסח מחוץ לכותלי הכלא הצבאי.

מדובר צה"ל נמסר כי ביאלה השתמט במשך כחמישה חודשים, "מכיוון וסירב לשתף פעולה עם צה"ל, היום נשפט ל-20 יום בכלא בגין ההשתמטות". גורמים צבאיים מסרו ל'בחדרי' כי עם זאת הגיש ביאלה בקשה להמתקת העונש אשר תבחן ע"י מפקד מיטב אל"מ יוסי מצליח.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לאחר שסירב להישפט בפני קצין שיפוט בכיר ביחידת מיטב, נשפט ביאלה בדין משמעתי בפני קצין בכיר יותר, שמתוקף סמכותו יכול לגזור ימי מחבוש רבים יותר.

שלשום (ראשון) עוכב אהרן ביאלה בנמל התעופה בן גוריון בדרכו להוריו בארה"ב על ידי השוטרים בביקורת הגבולות ונעצר על ידי המשטרה הצבאית. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים, ביאלה המשתייך לפלג הירושלמי ומשתתף פעיל בהפגנות, מוגדר משתמט דמ"ש מאחר ולא התייצב לבקו"ם עם קבלת צו ראשון, בשלהי שנת 2017.



אתמול (שני) לאחר לילה במעצר בבסיס תל השומר, הובא בפני קצין שיפוט בכיר בדרגת סא"ל לדין משמעתי על השתמטות משירות צבאי מאז נובמבר 2017. על פי הנהלים, בטרם הקצין פותח את הדיון, הוא שואל את החייל האם הוא מוכן לעמוד לדין בפניו, ובמידה והתשובה היא שלילית - הדיון מועבר לקצין בכיר יותר בדרגת אל"מ.

ההבדל בין הקצינים, מעבר לדרגות, שהקצין הראשון יכול להשית לכל היותר 20 ימי מחבוש, ולעומת זאת הקצין השני, הבכיר יותר, יכול לגזור עד 30 ימי מחבוש. כך שבמידה והחייל, במקרה זה ביאלה, מסרב להישפט אצל הקצין הראשון, הוא מסתכן בכך שעונשו יכול להיות חמור יותר אצל הקצין השני.

בעקבות הועמד ביאלה לעמוד לדין משמעתי אצל הקצין הבכיר יותר בדרגת אל"מ. יצוין, כי אמנם לביאלה נשכר עורך הדין מנחם שטאובר, אך בדין משמעתי חייל אינו זכאי לייצוג עורך-דין - אולם זכאי לייעוץ משפטי.

יחד עם זאת, במקרה זה של ביאלה, היות והוא משתמט תקופה קצרה יחסית משירות צבאי, עונשו לא צפוי להיות חמור, וייתכן שגם במידה וימי המחבוש צפויים להסתיים לאחר חג הפסח, במקרים רבים ישנה התחשבות מצד המערכת הצבאית המאפשרת חופשה לימי החג.
אהרן ביאלה כוכב הפגנות הפלג דין משמעתי מחבוש פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד