י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

החרדית עשתה היסטוריה והושבעה לשופטת

החרדית הראשונה שנבחרה לשופטת - הושבעה היום בטקס חגיגי • שקד: "אחרייך, יגיעו רבות ורבים מבני הציבור החרדי"

צילום: Hadas Parush/Flash90
צילום: Hadas Parush/Flash90 צילום: Hadas Parush/Flash90



בטקס חגיגי שהתקיים היום, חוי טוקר - הושבעה לשופטת. טוקר - החרדית הראשונה שהפכה לשופטת, עשתה היסטוריה ומינוייה גרר גל של תגובות ברחוב החרדי לטוב ולמוטב.

שנה וחצי לאחר ששרת המשפטים אמרה בראיון ל'בחדרי חרדים' שתקדם מינוי שופטים חרדים במסגרת אפליה מתקנת, עו"ד חוי טוקר, בוגרת סמינר 'בית יעקב' החדש בירושלים, תמונה לשופטת החרדית הראשונה, בבית משפט השלום בירושלים. "אנחנו לא נמנה מישהו רק בגלל שהוא חרדי" אמרה שקד ל'בחדרי' באוגוסט 2016, "בשופטים אנחנו לא מתפשרים על האיכות. זה לדיראון עולם, זה לשלושים שנה. צריך לחפש עורכי דין חרדים טובים ראויים אשר יוכלו להתמנות לתפקיד".

בטקס ההשבעה אמרה שרת המשפטים איילת שקד - שניכסה לעצמה את מינוי השופטת החרדית הראשונה: "חוי טוקר- את עושה היום היסטוריה. את מהווה סמל מעורר השראה... כולי תקווה שאחרייך, יגיעו רבות ורבים מבני הציבור החרדי".

שקד הבהירה כי "איננו מעוניינים להגיע למציאות בה חלקים באוכלוסייה מתקשים לקבל את מרותה של המערכת המשפטית... עולם המשפט הישראלי לעולם יהיה חסר אם לא כל שבעים הפנים של עולם המשפט יקחו בו חלק".

השרה הוסיפה ואמרה כי "האמת צריכה להיאמר - דווקא בישראל הרב תרבותית - הרכבו של בית המשפט, וזאת לאורך שנים, לא שיקף כראוי את האוכלוסייה המגוונת. לא יתכן כי מתדיינים מקרב קבוצות שונות בחברה יחושו כי הם מודרים ממערכת המשפט. סופו של מידור להביא לניכור".

"כניסתו של הציבור החרדי לעולם המשפט הישראלי תתן את אותותיה בשדה המחקר המשפטי, וודאי שבמלאכת השפיטה" אמרה שקד. "השופטת חוי טוקר, את עושה היום היסטוריה. אני מקווה ומאמינה שאת כוח החלוץ לפני המחנה, המעיד על ההמשך. את מהווה סמל מעורר השראה, כמי שחתרה באומץ במים סוערים והגיעה אל כס השיפוט בעשר אצבעותיה. כולי תקווה שאחרייך, יגיעו רבות ורבים מבני הציבור החרדי", אמרה שקד לסיום.

עו"ד חוי טוקר מירושלים, למדה בסמינר בית יעקב החדש בירושלים של הרב ליברמן והיא כלתו של הגאון הרב נחמן טוקר זצ"ל, מראשי ישיבת חברון בגבעת מרדכי.
חוי טוקר בית המשפט השבעה איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד