י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

צפו • הקופים התענגו על המצות המרובעות

כשבועיים לפני החג, מטפלי הספארי מחליפים את מזונם של בעלי החיים ובמקום שיאכלו לחם - הם אוכלים מצות • צפו בקופים מתענגים על על המאכל היהודי

צילום: גדעון מרקוביץ'
צילום: גדעון מרקוביץ'





פסח, גם בגן החיות: הניקיונות בספארי ברמת גן מתקיימים גם במהלך השנה, אולם, לפני חג הפסח מקרצפים ומנקים, ממש כמו שמנקים את הבתים לפני החג, מתוך ידיעה ברורה שבחלק נרחב של הבית אין חמץ וזו רק הזדמנות פז לניקיונות יסודיים.

כשבועיים לפני החג, מטפלי הספארי מחליפים את מזונם של בעלי החיים ובמקום שיאכלו לחם בעלי החיים יאכלו מצות. הספארי נערך לכך מראש ומזמין 5 ק"ג מצות עבור בעלי החיים. בין בעלי החיים שמציינים את הפסח בהחלפת מזונם, אפשר למצוא בעיקר את: הקופים, הפילים, בעלי החיים בפינת החי ועוד.

צילום: גדעון מרקוביץ'

את הלחם שנותר בספארי לפני החג, נוהגים לתת ליוסי הפיל, הפיל הגדול ביותר מבין כל הפילים בגני החיות בעולם שמסוגל לאכול שמונה ככרות לחם ביום.

יצויין כי הלחם, או המצות הם רק תוסף מזון ולא מזונם העיקרי של הקופים. רוב המזון שלהם מורכב מפירות וירקות ואת הלחם הם מקבלים בדרך כלל בבוקר רק כדי שהמטפלים יבחנו מקרוב את צורת האכילה שלהם ויוכלו לאבחן את מצבם על פי דרך אכילתם.

צילום: גדעון מרקוביץ'

בספארי מסבירים כי הסיבה העיקרית להחלפת המזון, נובעת מהאיסור של "בל יראה ובל ימצא", כלומר חל איסור של ראיה וגם של המצאות חמץ במקומות ציבוריים.

וכיצד מגיבים הקופים כשהמצות מגיעות? בספארי אומרים שכאשר המצות מגיעות ההתרגשות בקרב הקופים אדירה. הם שמחים ומתרגשים מהן כמו ממשחק מיוחד.
ספארי קופים ערב פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד