י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כך חגגו בר מצווה מרגשת ל-120 נערים יתומים • תיעוד ענק

מאה ועשרים נערים יתומים, מכל רחבי הארץ ומכל גווני הקשת, חגגו יחד בר מצווה מרגשת במעמד מפואר, שנערך מידי שנה על ידי 'כולל חב"ד' לכבוד יום הולדתו של האדמו"ר מליובאוויטש • רגע שיא במעמד, היה קבלת עול מלכות שמים

כך חגגו בר מצווה מרגשת ל-120 נערים יתומים • תיעוד ענק



הרבה דמעות של התרגשות היו שם, בשריד בית מקדשנו, כשמאה ועשרים הנערים היתומים, חתני בר המצווה, נכנסו לרחבת הכותל המערבי עם חיוך של אושר על פניהם.

שלט ענק ומאיר פנים, בחתימת הרב הראשי לכותל המערבי והמקומות הקדושים, הגאון רבי שמואל רבינוביץ, קיבל את הבאים: "חגיגת בר המצווה המרכזית לכבוד יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש י"א בניסן".

עם בואם למקום, התקבלו הנערים ובני המשפחות על ידי הרב שלום דוכמן, מנהל 'כולל חב"ד', ארגון החסד הוותיק העומד מאחורי המעמד המסורתי, יחד עם ארגון 'בית' בברזיל בראשות השליח הרב יצחק משען ו'קרן מרומים', הרב עמרם בלוי מנהל 'חסד מנחם מענדל' מבית ה'כולל' – המלווה את הנערים היתומים במעגל השנה, רב הכותל ויו"ר 'הקרן למורשת הכותל' הרב רבינוביץ, הרב שי ויזל אחראי על פרויקט בר המצווה, הרב יצחק מרטון ממנהלי קרן 'חסד מנחם מענדל' ונציגי התורמים הנכבדים.



נציגי ה'כולל' העניקו לכל נער ונער תפילין מהודרות, אותם קיבלו ללא עלות, כשעל כל שקית אישית נכתב שמו של חתן בר המצווה.

לאחר שחתני בר המצווה, יתומים מאב או מאם, ל"ע, הניחו תפילין, החלה התפילה ההמונית, בהשתתפות בני משפחותיהם וידידים קרובים.

שם, בכותל, החלה שרשרת האירועים של הטקס המסורתי שנערך כמידי שנה לכבוד הרבי. הנערים נכנסו ליום חגם אחרי חודשים של הכנה מצד הצוות המסור מ'חסד מנחם מענדל', מבית 'כולל חב"ד', הפועל כל השנה עם היתומים והאלמנות.

אין לתאר את עוצמת תפילת נערי בר המצווה שזכו להגיע למצוות, מול המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. כל כך הרבה רגשות התחברו להם למעמד אחד שלא יישכח. צוות ה'כולל' עשה מאמצים כבירים בכדי להפוך את החגיגה הציבורית לחגיגה אישית של כל נער ונער. "חשנו שכל האירוע נעשה רק בשבילנו", התבטאו לא מעט מבני המשפחות, וכמו ביטאו את תחושת כלל המשפחות המאושרות. הנערים אף זכו לעלות לתורה במנייני התפילה שהתקיימו בכותל.

בסיום התפילה פרצו המדריכים בריקודים סוחפים עם החתנים הצעירים, כשהם מלווים על ידי אמני מוזיקה. באותם דקות כמו נשכח מהם הצער שליווה אותם מאז איבדו את היקר להם מכול, והם שרו ושמחו זמן ממושך, בשמחה של מצווה.

ימים אחדים לפני החגיגה, הוזמנו הנערים לחנויות אופנה יוקרתיות בירושלים, שם קיבלו חבילת ביגוד יוקרתית מתנת 'כולל חב"ד', אותה לבשו ביום חגם.

במהלך החודשים האחרונים ליווה צוות ה'כולל' את הנערים, באמצעות שיעורים המועברים על ידי צוות מסור ומיומן.

לאחר החגיגה בכותל המערבי נהנו הילדים מיום כיף ובהמשך ישבו לסעודת המצווה בהיכל הקונגרסים 'בנייני האומה', במעמד עוצמתי אותו הנחה אפרים קמיסר, ובהשתתפות שורת אישים, ובהם: הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, הראשון לציון והרב הראשי לירושלים הגאון רבי משה שלמה עמאר, הרב הראשי לירושלים הגאון רבי אריה שטרן, סגן שר החינוך מאיר פרוש, יו"ר הקואליציה דודי אמסלם, שר התקשרות איוב קרא, שר התיירות יריב לוין, ח״כ מיכאל מלכאילי, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, ח״כ אמיר אוחנה, יו"ר וועדת החינוך הרב יעקב מרגי, ועוד.

רגע שיא במעמד, היה קבלת עול מלכות שמים, אותו ערך הרב עמאר שליט"א, אליו הצטרפו כל הנערים הנרגשים ובני משפחותיהם.

את המעמד הפיקה חברת צבעים הפקות.

צילומים בכותל: מאיר לביא. בבנייני האומה: ישראל ברדוגו











































































































































בר מצווה ילדים יתומים כולל חבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד