ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מכירת חמץ בשגרירות: כך חגגו פסח בברלין

פסח בברלין: סדרים מפוארים, כינוס תורה, מכירת חמץ בשגרירות, קמחא דפסחא בהיקף ענק. סיכום ותיעוד

מכירת חמץ בשגרירות: כך חגגו פסח בברלין



השכנים של המרכז היהודי הגדול בברלין פתחו את החלונות בכדי להביט במחזה הלא שגרתי: משאית החלה לפרוק בזה אחר זה אלפי מארגזים שהועמסו על משטחים.

בארגזים הוכנו מבעוד מועד מוצרי מזון שונים, ובהם יין, מצות, דגים, פירות, ירקות ועוד, עבור 1500 משפחות יהודיות נזקקות הפזורות ברחבי עיר הבירה הגרמנית.

בערב החג העניק רב הקהילה הגאון רבי יהודה טייכטל את המארזים ליהודי העיר, שהוכנו במסירות רבה על ידי השליח הרב שמואל סגל וצוות מתנדבים.



במקביל, בערב החג נפגש הרב טייכטל עם שגריר ישראל בגרמניה שקיים את טקס מכירת חמץ. במעמד השתתף גם חותנו, רבה של העיר חולון וחבר בי״ד רבני חב״ד הגאון רבי יוחנן גוראריה.

בליל החג נערך כמובן סדר ציבורי מפואר ליהודי העיר כמיטב המסורת של שלוחי חב״ד בכל רחבי העולם.

בסך הכל התקיימו ארבעה סדרים: במלון מריאוט, בבית כנסת חב״ד באלכסנדר פלאץ, במרכז לסטודנטים ובבית כנסת חב״ד המרכזי. ביחד השתתפו למעלה מ-1000 משתתפים.
ע
בתחילת השבוע, נערך בברלין כינוס תורה בו השתתפו עשרות חברי הקהילה בברלין. הכינוס נתקיים בבית הכנסת המרכזי - חב״ד ברלין.

הכינוס נפתח בדברי ברכה שנשא הרב יהודה טייכטל - רבה של קהילת ברלין. הוא דיבר בנושא ״שימוש בפסח בדלק שהוא חמץ״.

בראש הנואמים היה הרב גוראריה שדיבר בעניין ״פועל שהחמיץ מפעל האם מותר לבקש מהביטוח החזר, האם נחשב הנאה מחמץ או לא״? וכן בעניין ״האם אפשר להכריח חברי בית הכנסת להשתתף במנין״.

בין הנואמים היו פרופ׳ מנחם געלער שדיבר על מקורות בש״ס לדרכי רפואה, הרב דוד גוראריה ראש מוסדות חב״ד חולון דיבר בנושא ״האם מכירת חמץ, האם אדם שאוכל מחמץ שנמכר מבטל המכירה״, הרב שמואל סגל - שליח בברלין דיבר בנושא ״שמורה מצה, מהי״, ד״ר אלכסנדר מלקוב דיבר בנושא ״סימני כשרות בעופות״ והרב מנחם מענדל לאזאר דיבר על שלושה שלבים ביציאת מצרים.





































פסח גרמניה ברלין ליל הסדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד