י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המקובל: לבער את הקמיע של הבבא סאלי

אל המקובל הצדיק רבי דב קוק מטבריה הגיע יהודי שסח בפניו את הסיפור המצער על תמונתו של הבבא סאלי שהושמה בתליון ובו צלב ר"ל. המקובל הזדעזע ואמר כי הדבר נעשה בכדי להתריס את מנוחתו של הבבא סאלי, וכי מי שיבער את התמונה יחד עם הצלב יזכה לברכות צפו

המקובל: לבער את הקמיע של הבבא סאלי
הרב דב קוק צילום: שוקי לרר



בימים האחרונים התפרסם ברשתות החברתיות תיעוד של שרשרת עליה תלויה תמונתו של סידנא באבא סאלי זצ"ל אותה קנה יהודי ע"מ לתלות ברכבו, ונחרד לגלות כי מאחורי התמונה יש צלב.

התליון נקנה בדוכן מזכרות פיראטי הממוקם בסמוך לקברו של הבאבא סאלי זצ"ל בנתיבות, בו ניתן לרכוש שרשראות וצמידים.

היום (שלישי), חול המועד פסח, הגיע יהודי שהזדעזע מהסיפור, אל המקובל הצדיק רבי דב קוק מטבריה וסח בפניו בצער על התקלה החמורה.

הרב קוק הצטער ואמר שזה נעשה בכדי להתריס את מנוחתו של הבבא סאלי. הרב קוק הבהיר שאינו פוסק הלכה למעשה, אבל מי שישרוף את הקמיע יחד עם התמונה יבורך מפי עליון.



בדבריו אמר, "רבותי, כל מי שיש לו את הקמיע של ה"בבא סאלי" שמאחוריו יש צלב, אני לא יכול להגיד שחייב לבער את התמונה. אבל ודאי שהוא יצא מורווח מאוד אם הוא יבער אותה (יחד עם הצלב)".

"ידוע ש"הבבא סאלי" היה מקפיד מאוד על צלב בבית, והיה מוצא כל צלב ברוח הקודש ומבערו.
פעם אחת הגיע הבבא סאלי לבית אחד שיש בו צרות, ומיד הרים מזרון אחד והתגלה צלב, ואמר הבבא סאלי שכל הצרות בגלל הצלב הזה שמתחת למזרון. דווקא על ה"בבא סאלי" הם שמים צלב בכדי להתריס את מנוחתו".

"ומי שיכול (לבער את ה"קמיע" המזויף, שבתוכו הצלב עם התמונה) יבורך מפי עליון, ותזכו לשנים רבות נעימות וטובות, ויבוער הנגע של הצלבים של העבודה זרה של המסיון והנצרות הנוראה הרוצה לאכול בכל פה את עם ישראל".
המקובל הרב דב קוק קמיע בבא סאלי שריפה חול המועד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד