י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

למרות הטרור: החרדים שעושים פסח בסיני

למרות שסיני הפכה למעוז טרור של דאעש, ומאות נרצחו בפיגועים שנערכו בה, יש חרדים שלא חוששים ועושים את הנופש בחצי האי המסוכן: "המחיר זול והנופים מדהימים"

אלוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש90
אלוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש90

 


סיני הפכה בשנים האחרונות למעוז של דאעש, ומאות נהרגו בפיגועים מחרידים שערך ארגון הטרור באזור. למרות זאת ישראלים, ובתוכם גם חרדים, לא נרתעים מהאזהרות החמורות ועושים את נופש הפסח בסיני.

הסיבה: חופשה משפחתית בפסח עולה הון תועפות - המחירים נעים בין 5,000 ל- 9,000 ש"ח לנפש כך שמשפחה בת 5 נפשות משלמת בממוצע 25,000 ש"ח לנופש בפסח.

מצב זה הביא לכך שחרדים רבים מחפשים אלטרנטיבות זולות יותר. והטרנד העכשוי, סיני. כן כן, שמעתם נכון. השנה אפילו הוכשר שם מלון "לה פלאיה" לפסח וכן מספר מסעדות. בשל המצב הבטחוני התיירים האירופים חדלו להגיע, והבדואים המקומיים, יעשו הכל על מנת להביא תיירות נוספת והם כנראה מצאו אותה בדמות הישראלים.

ל' אברך חרדי בוגר ישיבת בית מתתיהו סיפר ל'בחדרי חרדים' שהוא בא עם אשתו ושתי הילדות ל-4 ימי נופש ושילם סה"כ 1,100 ש"ח כולל הכל. "הדלק לסיני יוצא בערך 350 שקל הלוך ושוב מבני ברק", הוא טוען, "אגרת מעבר עוד 101 ש"ח, לילה במלון כ-150 ש"ח לזוג והרי לכם חופשה משפחתית ב-1500 ש"ח לכל הפסח.

"כבר במעבר גבול שמעתי את השיר "עברי אנוכי" של בני פרידמן מתנגן לו בקולי קולות ממונית ערבית והכיפות השחורות כבר מרגישות בבית", מספר ל'בחדרי' קובי בחור חרדי שנופש בימים אלו בסיני, "בלילה יש הרבה קבוצות שעושים זיץ חסידי על המים".

"שיריו של הזמר אברומי וינברג מתנגנים מתוך אחת ה"חושות" (בקתת עץ או בוץ) ושחרית במניין כולל קריאת התורה הינם כבר מחזות נפוצים לפחות כמו הרוכלים שמסתובבים בין בתי המלון", מספר קובי ל'בחדרי'.

ועד כמה זה מסוכן? המטה ללוחמה בטרור הוציא אזהרת מסע לסיני לפני פסח.

אבל נראה שאת המטיילים הרבים זה לא מרתיע. יוסף, אברך חרדי שנסע עם רעייתו וחמשת ילדיו לחופשה בסיני לכל חג הפסח מספר: "בהתחלה היו חששות - אך הם פגו ברגע שחצינו את הגבול. תראה", הוא אומר, "דאעש רחוקים מפה כ-200 קילומטר של הרים בלתי עבירים, יש נוכחות צבאית מוגברת בכל מקום, ומלבד זאת, גם בתל אביב וירושלים היו פיגועים, אז לא נבקר שם יותר?".

אז כנראה שהרוגע, השלווה, השקט, הנופים המדהימים ומעל הכל-המחיר (2,500 ש"ח למשפחה בת 5 נפשות לכל ימי הפסח) קונים את הנופשים החרדים למרות הכל. אז בשנה הבאה כבר נראה נופשנים מאורגנים בנואיבה וטאבה? ימים יגידו.

יצויין כי לארגון דאעש פריסה בכל רחבי האי, במהלך השנה החולפת הוא ביצע פיגוע באזור סנטה קתרינה שאינו רחוק מחופי הנופשים. לדברי המטה ללוחמה בטרור "ממשיך להתקיים איום טרור חמור על אזרחים ישראלים בחצי האי סיני".

 

נופי סיני. צילום: קובי ברונשטיין








סיני נופש פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד