י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כנסו: מאחורי הקלעים של העולם החרדי

אם פספסתם את מגזין הפסח המיוחד של 'בחדרי חרדים', חשבנו גם עליכם • מסיקור מאחורי הקלעים של ה'טישים' ועד מפת התקשורת החרדית בארה"ב • מיוחד

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

 


צָפוּן - מגזין חג הפסח של 'בחדרי חרדים' הגיע לבתיהם של אלפים רבים מבני המגזר החרדי במהלך חג החירות. המגזין שעסק בסיפורים הצפונים של העולם החרדי, העניק לראשונה הצצה לתופעות, לאנשים, ולאירועים שטרם סופרו. ולמי שפספס – הנה הפרויקט המלא ברצף.

מתחת לפרנצע'ס - משה ויסברג עם פרוייקט ענק וייחודי מחצרות האדמו"רים: 'מאחורי הקלעים' של ה'טישים' החסידיים בלילות שבת, מבני ברק ועד ויליאמסבורג, התפריט המלא, מי מגיש את האוכל ובאיזו חסידות מי שקיבל פטור מהצבא מביא את הקוגל? פרק ראשון, פרק שני, פרק שלישי ופרק רביעי.

הכהן הגדול מירושלים - משה ויסברג משרטט דיוקן ראשון והצצה לחייו התורניים של הדמות הבכירה ב'פלג הירושלמי' הגרב"ש הכהן דויטש מראשי ישיבת 'קול תורה'. מי שהיה ממקימי 'דגל התורה' לפני שלושים שנה וכיום חבר מועצת גדולי עולם התורה של 'בני תורה'.

העסקנים הכחולים – אלי שלזינגר בפרופיל ייחודי על העסקנים החרדים שהצליחו להכניס את ידם אל עומקה של משטרת ישראל, והפכו למוקד סיוע לעצורים ועבריינים חרדים. כיצד הם מצליחים לצעוד על החבל הדק בין חדרי החקירות לבין שוק מאה שערים ואיך הם מתמודדים עם הביקורת מבית.

מפיקי העל - קובי הר צבי ראיין את האנשים שעומדים מאחורי הפקות הענק במגזר החרדי, וחזר עם הסיפורים הכי מרתקים: העלויות, הדרישות, ההצלחות, הכישלונות, והמקרים הכי הזויים שקרו לכולם. פרק ראשון ופרק שני.

בין הקישקע והיאפצ'ק - איציק אוחנה התלווה אל אבישי בן חיים, יהודה שלזינגר ואיתי גדסי - העיתונאים שמובילים את 'סיורי ליל שישי' בבני ברק ובירושלים והעמיק על התופעה שנעה בין סירי הצ'ולנט והקיגל, ובין הבוהמה התלאביבית לעולמם של השטייגעניסטים.

מועצת רבני הסלבס' – איציק אוחנה ישב לשיחת חג ייחודית עם 'מועצת רבני הסלבס', הרב יגאל כהן, הרב בנציון נורדמן והרב חיים הורביץ – הרבנים שמשלבים בין עמל התורה לקירוב ידוענים ישראלים. הסחף של המוני המעריצים והקונפליקטים ההלכתיים.

מפירר ועד ערבליך - ישראל ברוקס ואיציק אוחנה משרטטים את מפת 'היועצים הרפואיים החרדים', הוותיקים והכוכבים הנולדים. ה'אורים ותומים' שהמציא את השיטה, אחיין האדמו"ר שמקורב לגדולי ישראל והירושלמי שמוסר את נפשו. פרק ראשון ופרק שני.

סודות מהחדר - 'בחדרי חרדים' חושף לראשונה את איש 'הכוורת' החרדי שלא עוזב לרגע את שר האוצר משה כחלון. המפלגה החדשה שהוא מקים, הבורקסים בתחנת הדלק, השאיפה של הבוס להיות ראש ממשלה, הסודות מהחדר הסגור והביקורת החריפה על ש"ס.

מעבר למחיצה - עורכת 'לובי נשי' אביגיל קושלבסקי בסיקור מקיף על הטרנדים הלוהטים שהשתלטו על נשות המגזר החרדי. טיסות שופינג, קניות ברשת, נסיעות לרבי נחמן ולידות בית. התופעות החדשות שחודרות אל עומק עזרת הנשים.

הנחל האגודאי - יוסף גליק חושף את הסיפור שלא סופר, כש'אגודת ישראל' דרשה להרחיב את שורות הנח"ל החרדי בתקופה שלאחר מלחמת ששת הימים. מאחורי הקלעים של התנהלות ההנהגה החרדית ומי היה המתנגד המפתיע.

הניוז החרדי בתפוח הגדול - בצל הפולמוס בשלהי החורף סביב ההבדלים בין החינוך החרדי האמריקאי לחינוך בישראל - יענקי פרבר משרטט את מפת התקשורת החרדית בארה"ב. כמה אברכים בלייקווד גולשים באתרי החדשות ואלו עיתונים מפארים את הרחוב החרדי בברוקלין.

מגזין פסח תשע''ח פסח צפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד