י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נחמה בפסח לקניונים - אבל המכירות ב-2018 צפויות להמשיך לרדת

מדובר בעלייה נקודתית שמגיעה אחרי חודשים ארוכים של ירידה בפדיונות הקניון הגדול בפתח תקוה הוביל עם גידול של 6% במכירות

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay צילום: pixabay



חמה קלה לקניונים: חג הפסח הסתיים בעלייה של 2.37% לעומת פסח אשתקד. כך עולה מנתוני חברת ריס המסתמכים על כ-3,000 חנויות במרכזים המסחריים שבחנו תקופה של 22 ימי מכירות בפסח הנוכחי לעומת פסח 2017.

בריס מפרטים קניונים ראויים לציון, שהראו עלייה גדולה במכירות, בהם הקניון הגדול בפתח תקוה עם גידול של 6% במכירות, קניון איילון עם גידול של 5.7% במכירות, קניון רמת אביב עם גידול של 4.8%, ביג אילת עם גידול של 4.4% במכירות ועוד.

עם זאת, מדובר בנחמה נקודתית עבור הקניונים שלא צפויה להשפיע על המגמה המתמשכת של ירידה במכירות, וזאת עקב מעבר לקניות באתרים בינלאומיים וקניות בחו"ל בחסות השמיים הפתוחים ומחירי הטיסות שהוזלו.

בנוסף, נתוני ריס המלמדים על עלייה הינם כלליים ובריס מסרבים למסור את נתוני המכירות בתחומי האופנה וההנעלה בחג הפסח. לא מן הנמנע כי מרבית הגידול במכירות בפסח הגיע מתחומים אחרים – כמו מתנות, מוצרים לבית, מזון ועוד – ואילו רשתות האופנה וההנעלה המשיכו להתקשות. כך, פברואר הסתיים עם ירידה של 8.2% במכירות חנויות האופנה וההנעלה, בינואר ירדו מכירות חנויות האופנה וההנעלה ב-8% לעומת ינואר 2017. שיא השפל היה בדצמבר 2017, שזכה לכינוי 'דצמבר השחור' בתחום, עם ירידה של 18% במכירות. בסך הכל מכירות חנויות האופנה וההנעלה בקניונים ירדו ב-12% מדצמבר עד פברואר.

לפי נתוני חברת הייעוץ צ'מנסקי בן שחר, ב-2017 הוציאו הישראלים 3-2.5 מיליארד שקל על קניית מוצרי אופנה באינטרנט, בעיקר באתרים בינלאומיים. הירידה במחירי הטיסות הביאה לכך ש-1.1 מיליארד שקל נוספים הוצאו על קניות בחו"ל - מה שהותיר 15 מיליארד שקל בלבד לשוק האופנה הישראלי. בנוסף, רשתות האופנה נאלצות להתמודד עם תשלומי דמי שכירות גבוהים, וזאת גם עקב כך ששתי קבוצות קניונים – מליסרון (13,950 +2.27%) (קניוני עופר) ועזריאלי (16,620 +4.33%) שולטות בכשליש מהפדיונות בענף הקניונים. אלה העלו ב-2017 את דמי השכירות למרות האטה בפדיונות של השוכרים.

המצב הקשה כבר נותן את אותותיו: קבוצת הוניגמן הגישה בקשה להקפאת הליכים, לאחר שנקלעה לחובות של 240 מיליון שקל וכך גם רשת האופנה המוזלת יפו תל אביב, הגישה בקשה להקפאת הליכים לאחר שנקלעה לחובות של עשרות מיליוני שקלים.

בנוסף, גם רשת נעלי מרקו סגרה את חנויותיה. רשתות אחרות צמצמו את מספר סניפיהן בקניונים.
קניונים הפסדים מכירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד