י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

במקום שמחה נולד עצב: מיליוני השקלים שנפסקים בעת רשלנות רפואית בלידה

מיליוני שקלים נפסקים למשפחות שתובעות את הצוות הרפואי בגין רשלנות רפואית בלידה או בהיריון • מה נחשב לרשלנות רפואית? מתי יכולים לטעון ל"הולדה בעוולה" ומה חשוב לתעד? עו"ד אסף אודיז מומחה בתחומו, משיב

אילוסטרציה. צילום: חן ליאופולד, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: חן ליאופולד, פלאש 90 צילום: חן ליאופולד, פלאש 90

 


אחד האירועים המצערים שיכולים להיות הוא אירוע שמח שהופך לעצוב. לצערנו, מאות נשים חוות חוויה קשה כאשר במקום לעבור לידה והליך משמח, מתרשל הצוות הרפואי וכתוצאה מכך נגרמים נזקים, מומים וחלילה אף מות העובר.

רשלנות רפואית בלידה לא חייבת להיות פגיעה רפואית באם, אלא גם כזו שנגרמת ליילוד. לא מעטים הם המקרים שהיילוד יכול היה להיוולד כשהוא בריא ושלם, בחסדי שמיים, אולם בשל רשלנות הצוות הרפואי הופכת השמחה ליגון. כך קורה גם כאשר מצוקת היילוד אינה מאובחנת או מטופלת באיחור.

לא כל אירוע מהווה רשלנות רפואית, ולכן ישנה חשיבות במקרה החשש לפנות דווקא אל עו"ד המתמחה בתביעות רשלנות רפואית על מנת שיבחן את הנתונים.

ביקשנו לשמוע מעו"ד אסף אודיז, מומחה בתביעות רשלנות רפואית, מה נחשב כרשלנות רפואית בהריון ולידה, ומה ניתן לעשות במקרים שכאלה.

"אחד המקרים הנפוצים הינה התרשלות הרופא בביצוע בדיקות במהלך ההיריון" אומר עו"ד אודיז "כל אישה הרה נדרשת בסדרת בדיקות מעקב שמטרתן אבחון מקדים, ככל הניתן, של בעיות שונות העלולות להתפתח במהלך ההיריון בקרב האישה ההרה או בקרב העובר. רשלנות רפואית בהריון, היא למעשה הגדרה כוללת למעקב הריון המנוגד לפרקטיקה הרפואית המקובלת, המתקיימת כאשר הרופא או הצוות הרפואי המטפל, אינם מבחינים בהתפתחותם של מומים או מומים מולדים אצל העובר, או לחילופין, אינם מנתחים בצורה הנכונה את תוצאות הבדיקות הנערכות לאישה ההרה ועוברה לאורך תקופת ההיריון, או לחילופין מתעלמים ממשקל העובר, קצב גדילתו ושלל ממצאים המחשידים לגבי הריון בסיכון ומקימים צורך דחוף בייצוב העובר והיולדת".

עו"ד אודיז מציין גם את המקרים שבהם יכולים ההורים לטעון, כי אילו ידעו על המום של העובר היו נוהגים אחרת, ובמקרים שכאלה סכומי הפיצויים יכולים להגיע גם למיליוני שקלים. "לעתים קרובות בתביעות בשל רשלנות רפואית בהיריון, יטענו התובעים את טענת ה"הולדה בעוולה", לפיה, עקב הרשלנות הרפואית בהיריון, הם המשיכו עם ההיריון והביאו לאוויר העולם את ילדם, שצפוי לסבול ממצב רפואי כל חייו וגם חייהם בתור הוריו יהיו מלווים בכאב רב ובסבל".

עו"ד אסף אודיז מוסיף ואומר: "בדומה לתביעות בגין טיפול לקוי, גם בתביעות מסוג זה, יש להוכיח את קיומו של הקשר הסיבתי הנדרש – לדוגמא - אלמלא הטיפול הרשלני, אילו היה מתגלה המום במהלך ההיריון, הרי שהוריו היו מקבלים החלטה אחרת באשר להמשך ניהול ההריון".

מה כדאי לעשות על מנת למקסם את סיכויי התביעה, שאלנו את העו"ד הבכיר שהשיב " בתביעות בגין רשלנות רפואית שהתרחשה במהלך ההיריון, ישנה חשיבות מכרעת לתיעוד הרפואי, למסמכים בהם תיעדו הרופאים את מעקב ההיריון, את הדיונים הרפואיים שהתקיימו בעניין החלטותיהם הרפואיות, את תוצאות הבדיקות ואת הנחיותיהם ועוד".

תקופת ההתיישנות להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בהיריון הינה שבע שנים. את מניין שבע השנים מתחילים לספור ממועד גילוי הרשלנות או ממועד גילוי הנזק, על פי רוב מיום הלידה. במקרים בהם מוגשת התביעה בשם היילוד באמצעות הורי היילוד, שנולד עם מום כתוצאה מן הרשלנות הרפואית בטענת "הולדה בעוולה", הרי שמניין שבע שנות ההתיישנות מתחיל, בהתאם לשינויים האחרונים בפסיקת בתי המשפט, כעבור שבע שנים מיום היוולדו".

עולם ההריון והלידה הינו עולם רפואי ומשפטי מורכב מאוד, הדורש התייחסות מקצועית וניסיון רב תוך היעזרות במומחים רפואיים מתאימים ולכן מומלץ להתייעץ עם עורכי דין מנוסים בתחום הרשלנות הרפואית לבחינת האפשרויות המשפטיות.

לפרטים נוספים: מלאו את הטופס או חייגו 072-3713469

רשלנות רפואית לידה אסף אודיז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד