י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מחירי הדירות ממשיכים לרדת; צניחה משמעותית באזור ירושלים

במחוז תל אביב נרשמו הירידות הנמוכות ביותר בחמישה חודשים - 0.4%; באזור המרכז מדד מחירי הדירות ירד ב-1.3%

יחידות דיור ריקות בשכונת היוקרה ממילא בירושלים. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90
יחידות דיור ריקות בשכונת היוקרה ממילא בירושלים. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90



מחירי הדירות מוסיפים לרדת: בינואר-פברואר 2018 נרשמה ירידה של 0.2% במדד מחירי הדירות של הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה). בסך הכל הגיעו ירידות המחירים ל-2.4% בחמשת החודשים שבין ספטמבר-אוקטובר 2017 לבין ינואר-פברואר השנה.

שוק הנדל"ן נמצא בתקופת ירידות מחירים מזה חמישה חודשים - בארבעה מתוכם ירד מדד מחירי הדיור ובאחד מהם הוא נותר ללא שינוי. נתונים אלו מצביעים על כך שזה ככל הנראה הכיוון שבו יימצא השוק גם בתקופה הקרובה. זאת, עקב מספרן הגדל והולך של עסקות מחיר למשתכן שנחתמות. המספר הזה צפוי להגיע לשיא בחודשים הקרובים. ככל שיש יותר עסקות מחיר למשתכן, הלחץ על ירידת מחירי הדירות מדדים גדל.

ואולם, הממצא המעניין ביותר הוא דווקא בדיקת הירידות לפי המחוזות הגיאוגרפיים. במחוז ירושלים נרשמה קריסה של ממש - עם ירידת מחירים של 7.4%, שבשלב זה קשה להסביר. במחוז תל אביב נרשמו הירידות המתונות ביותר בתקופה האמורה - 0.4%. מדד מחירי הדירות במרכז ירד ב-1.3%, בחיפה ב-1.6%, בדרום ב-1.8% ובצפון ב-2.8%. למעט במקרה של ירושלים, מתחיל להיווצר דפוס שלפיו ככל שהאזור פריפריאלי יותר - כך ירידות המחירים גדולות יותר.

במקביל לירידות המחירים, נרשמות גם ירידות במחירי העסקות. ברבעון האחרון של 2017 מחירי העסקות הממוצעים ירדו ב-3.6% לעומת הרבעון השלישי; לגבי הרבעון הראשון אין עדיין נתונים סופיים, אך אם מדד מחירי הדירות החדשות משקף משהו בהוויה העכשווית של השוק - גם העסקות הממוצעות נמצאות בירידה, והציבור מעדיף לרכוש בימים אלה דירות זולות.
שוק הדיור ירושלים תל אביב מדד הדירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד