ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"מרידה במלכות שמים": כך מציינים הקנאים את יום העצמאות

אצל חוגי הקנאים 'יום אידם' הוא יום מיוחד, אבל בניגוד לאלו המנפנפים היום מנגל ומניפים דגל, הם מתענים ומתפללים לביטולה של המדינה הציונית

צעדה נגד קיום המדינה ביום העצמאות בשנה שעברה. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90
צעדה נגד קיום המדינה ביום העצמאות בשנה שעברה. צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90



חוגי הקנאים כמו שאר הציבור החרדי בארץ ובעולם אינם מציינים וחוגגים את 'יום העצמאות', אך הם גם מקצינים ונוהגים ביום זה באבלות.

בחסידות תולדות אהרן פורסמה מודעה מטעם המוסדות, בה נכתב כי "ביום המר והנמהר שמשנאיך נשאו ראש והרשעים אנשי השלטון הרשע חוגגים יום אידם ומכריזים רח"ל בריש גלי חילול שם שמים ומרידה במלכות שמים בפלטרין של מלך, וגם מתרבים הגזירות בהעברה על הדת, בחינוך לשמד לרבבות ילדי ישראל, מתערבים בבתי חינוך החרדים, ובגזירות הגיוס בכפיה - ובפיתויים נוראים, בחילולי שב"ק, חיטוטי שכבי, ופרסומי שחץ ברחובות קריה, וכו' וכו'. חובה עלינו ביום זה להתפלל ולעורר רחמים רבים כאו"א כפי יכלתו, לבקש על כבוד שמים להעביר גלולים מן הארץ, וכל בני בשר יקראו בשמך, ולביטול כל הגזירות הנוראות, וגם להתאבל ולקונן ביום זה לקיים (הושע פרק ט) אל תשמח ישראל אל גיל כעמים".

בחסידות יקיימו היום (חמישי) עצרת תפילה ואמירת פרקי תהילים שתכלול גם דברי התעוררות וקריאת 'ויחל' לאלו המתענים.

בנוסף נכתב בתולדות אהרן, שכל אחד באשר הוא שם יתפלל מקירות לבו לביטול כח הרע מזרע עמלק, וכל הרשעה כולה כעשן תכלה כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ בהתגלות כבוד שמים בביאת משיח צדקנו ופדות נפשנו בב"א.

כמו כן, יתקיים מנין תפילה עם אמירת 'עננו' לאלו המתענים, בביהמ"ד סאטמאר רחוב יואל ירושלים, כחצי שעה לפני השקיעה, במודעה נכתב "ויה"ר שהמדינה הציונית תתבטל במהרה ממש, אמן".













תולדות אהרן סאטמר תענית יום העצמאות הקמת המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד