ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ערב הקידוח בכריש - שינוי במבנה הבעלות במאגר הגז

לדברי החברה, המניות נרכשו מקרן קרוג'ן לייעול הפעילות בישראל • קרוג'ן רכשה מנגד 3.6% מאנרג'יאן העולמית

מאגר גז תמר נובל אנרגי דלק. צילום: משה שי, פלאש 90
מאגר גז תמר נובל אנרגי דלק. צילום: משה שי, פלאש 90 צילום: משה שי, פלאש 90



חברת אנרג'יאן הגדילה לאחרונה אחזקותיה בחברה הבת אנרג'יאן ישראל ל-70%, במסגרת רכישת מניות נוספת מקרן קרוג'ן, שירדה באחזקותיה באנרג'יאן ישראל מ-50% ל-30%. אנרג'יאן פירסמה היום (א') את תוצאותיה העסקיות, לראשונה מאז הנפקתה בבורסת לונדון השנה.

מאנרג'יאן נמסר ל-TheMarker כי קרוג'ן הקטינה חלקה בחברה לא תמורת מזומן אלא תמורת הקטנת התחיבות להשקעות עתידיות בפיתוח כריש ותנין בסכום של 266.7 מיליון דולר. עוד נמסר כי עד היום אנרג'יאן ישראל גייסה 342.7 מיליון דולר - מהם השקיעה אנרג'יאן 284 מיליון דולר וקרוג'ן 58 מיליון דולר. לפני כשנה רכשה קרוג'ן 50% ממניות אנרג'יאן ישראל, בעלת הזכויות במאגרי הגז הטבעי כריש ותנין. הקרן התחייבה להזרים מיידית 50 מיליון דולר לאנרג'יאן ישראל ולהשתתף בהוצאות עתידיות. קידוח כריש עתיד להתחיל בעוד כשנה.

לגבי הסיבה להגדלת חלקה באנרג'יאן ישראל ציינו בחברה כי הרכישה נעשתה במטרה לייעל את פעילות הפיתוח של מאגרי כריש ותנין בישראל, ואינה משקפת הסתייגות של קרוג'ן. לדבריהם, לראיה קרוג'ן רכשה כמהלך נגדי 3.6% ממניות של אנרג'יאן העולמית בהנפקה שבוצעה באחרונה בלונדון.

במארס 2018 פירסמה אנרג'יאן כי חתמה על הסכם מימון לפיתוח מאגרי הגז כריש ותנין בהיקף של כ-1.3 מיליארד דולר. באותו זמן גם הודיעה על כוונתה לבצע הנפקת מניות בלונדון במטרה לגייס כ-500 מיליון דולר לפיתוח כריש ותנין. גיוס המימון התבצע מקבוצת מלווים בינלאומיים בהם מורגן סטנלי, סוסייטה ג'נרל ומטיקס לצד בנק הפועלים שהבהיר כי בכוונתו לשלב מוסדיים ישראלים בחלקו במימון.

מכירותיה של אנרג'יאן העולמית ב-2017 הסתכמו ב-57.752 מיליון דולר והרווח הנקי שלה הסתכם ב-8.266 מיליון דולר. זאת לעומת 2016 בה הגיעו מכירותיה ל-39.724 מיליון דולר והחברה רשמה הפסד של 38.6 מיליון דולר.
אנרג'יאן ישראל מאגר כריש מאגר הגז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד