י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מיליון שקלים נפסקו ליולדת שעברה "לידה שקטה" ואיבדה את עוברה

כ-800 מקרי לידה שקטה ישנם בשנה בישראל, מקרים רבים נובעים בגלל רשלנות רפואית • עו"ד אסף אודיז מסביר מתי יכול להיות שהאובדן כתוצאה מרשלנות רפואית יוביל לפסיקת סכום משמעותי

800 מקרי לידה שקטה בשנה. תמונה: pixabay
800 מקרי לידה שקטה בשנה. תמונה: pixabay

לידה שקטה – זהו השם הנפוץ לאחד המקרים הטראגיים שישנם. בעוד שההורים ממתינים לשמחה במשפחה, הם מגלים לפתע כי נהפכה שמחתם לאבל. כ-800 מקרי לידה שקטה ישנם בישראל על פי ההערכות. 800 מקרים של משפחות שבמקום לחזור בידיים מלאות הביתה, הם חוזרים לביתם בידיים ריקות. לא אחת הדבר קורה בשל רשלנות רפואית. במקרים מסוג זה, ייתכן מאד שההורים זכאים לפיצוי על הנזקים שיכול שנגרמו לאם, כמו אובדן הסיכוי להרות, אובדן רחם וכו', כמו גם פיצוי לא ממוני על הכאב, הסבל והטראומה הקשה שנגרמה בשל מות העובר בטרם עת כתוצאה מרשלנות הצוות הרפואי.

אחת התופעות הרפואיות המוכרות בקרב נשים הרות היא התפתחות של סוכרת היריון. על מנת שלא לסכן את העובר, הצוות הרפואי מחויב לדאוג למעקב ופיקוח משמעותיים של מומחה סוכרת וכן לאיזון האינסולין. בנוסף, מאחר שלסוכרת היריון יש השפעה על משקל העובר, אמורה הערכת משקלו להתבצע תחת מעקב רפואי מיומן של מומחה בגניקולוגיה מיוחד לתחום הסוכרת.

בעבר פסיקת הפיצויים במקרים כאלה הייתה צנועה למדי, ולא ניתן מספיק דגש על הסבל הנפשי והפגיעה הרגשית המתלווה לכך, ואולם בשנים האחרונות מגמת הפסיקה השתנתה והיום הנטייה היא להגדיל את סכומי הפיצוי.

כך היה במקרה של אישה שנכנסה להיריון בגיל 37 אחרי טיפולי הפריה ונאלצה להפסיק אותו מאחר שבשלב מאוחר גילו שהעובר סבל ממום. היא ובן זוגה קיבלו כל אחד 600 אלף שקל על הסבל, הכאב ועוגמת הנפש שנגרמה להם.

במקרה אחר, נמצאה רשלנות במעקב ההיריון של האם, שהובילה לכך שדופק העובר נדם והוא הוצא מגופה של האם בשבוע ה-39 להיריון כשהוא ללא רוח חיים. בית המשפט העליון פסק לאם 300 אלף שקל ולאב 250 אלף שקל מתוך הכרה בכאב ובפגיעה הנפשית והרגשית, אף שהשניים לא הציגו חוות דעת בדבר פגיעה נפשית פתולוגית.

עו"ד אסף אודיז המתמחה בייצוג במקרי רשלנות רפואית, ייצג בשנים האחרונות מספר יולדות שאיבדו את עובריהן בטרם עת, והשיג סכומי פיצויים בסכומים שבין 500,000 ש''ח עד 1,000,000 ש''ח.

פיצוי גבוה עוד יותר יכול להיפסק של תינוק שנולד חי ומת בסמוך לאחר הלידה. במקרה כזה עומדת לעיזבון של התינוק גם זכות תביעה עצמאית בראשי הנזק המסורתיים: כאב וסבל, אובדן כושר השתכרות בשנים האבודות, קיצור תוחלת חיים וכיו"ב.

"חשוב להבין" אומר עו"ד אודיז "שאי ביצוע מעקב הריון מתאים של הצוות הרפואי המטפל, הן לגבי היולדת והן לגבי היילוד הכולל מעקב אחר התפתחות איברים, איתור והתייחסות למומים אפשריים בעובר, ניהול מעקב אחר קצב גדילת העובר, ניטור העובר, כמו גם התייחסות לעברה הרפואי של היולדת בשאלות לדוגמא של הפלות חוזרות ועוד שלל נקודות התייחסות רבות וחשובות, יכולים בהחלט להוות עילה לתביעת רשלנות רפואית וחשוב להתייעץ עם עורכי דין מנוסים בתחום על מנת לבחון שאלות רפואיות ומשפטיות אלה".

משרד עו"ד אסף אודיז עוסק בהצלחה רבה, במשך שנים רבות בתביעות רשלנות רפואית בלבד ומזמין אתכם להתייעץ ללא כל תשלום.

לפרטים נוספים: מלאו את הטופס או חייגו 072-3713469

עו''ד אסף אודיז רשלנות רפואית לידה שקטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד