ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

סכומים משמעותיים נפסקים בעת רשלנות באבחון המחלה המסוכנת בתינוקות רכים

מחלת הירשפרונג עלולה לסכן את חיי התינוקות שנולדים עם מום מולד זה אלא שבמקרים לא מעטים האבחנה כושלת, הטיפול אינו לפי הפרמטרים הנהוגים, ולכן מחמיר בית המשפט ופוסק סכומים משמעותיים • עו"ד אסף אודיז מומחה לרשלנות רפואית מסביר

תופעות קשות ומסכנות חיים. תמונה: pixabay
תופעות קשות ומסכנות חיים. תמונה: pixabay

החרדה סביב התפתחות התינוק הרך לופתת הורים רבים לאורך שנות ההתפתחות הראשונות. לא אחת מתגלים כבר זמן קצר לאחר הלידה הליקויים הבריאותיים שעלולים לגרום לנכות לצמיתות. אחת המחלות המולדות הינה מחלת ההירשפרונג, אשר משפיעה על פעילותו של המעי הגס אצל תינוקות וילדים ומונעת את מעבר הצואה התקין במערכת העיכול בשל פגם מולד.

רשלנות רפואית באבחון או בטיפול במחלה שמובילה לנזקים רפואיים ליילוד, גוררים אחריהם פיצויים כספיים מאוד גבוהים המשולמים ליילוד ומשפחתו על ידי המוסדות הרפואיים.

ההליכים המשפטיים, הנוגעים להליך האבחון והטיפול במחלת ההירשפרונג, נעוצים לרוב באבחון נכון של המחלה או בביצוע ההליך או ההליכים הניתוחיים שאינם מתאימים את מצבו הרפואי של התינוק ועלולים לגרום לכריתת מעיים ולפגיעה באיברים חיוניים שאיננה רצויה ואיננה מהווה פרקטיקה רפואית מקובלת, וכתוצאה מכך סובלים תינוקות משך חיים שלמים עם חוסר ספיגת מזון, ניתוחים רבים, התפתחות לקויה, חשיפה לזיהומים ולדלקות ואף למוות.

במקרים לא מעטים כבר האבחון והטיפול הראשוני של הצוות הרפואי לוקה בחסר. היציאה הראשונה של תינוקות בריאים הינה תוך 48 שעות, אולם במקרים בהם התינוקות מראים סימנים של חסימת מעיים כגון תפיחות הבטן, הקאות מרתיות ועצירות. איחור ביציאה הראשונה מעבר ליומיים הראשונים לחיים אמורה להעלות חשד לאפשרות שמדובר במחלת הירשפרונג.

מחלת הירשפרונג היא מחלה מולדת הפוגעת בתפקוד המוטורי של המעי והנגרמת עקב הפרעה בנדידה מלאה של תאי עצב לתוך המעי הגס בחיים העובריים. כתוצאה מכך נוצר במעי הגס קטע אגנגליוני (ללא תאי עצב). קטע מעי זה נמצא במצב של התכווצות מתמדת, הגורם לחסימה פונקציונלית אצל התינוק המהווה סיכון חיים.

אחת מהתופעות הקשות ומסכנות החיים של מחלת הירשפרונג היא אנטרוקוליטיס. כאן נדרש טיפול נמרץ, ולעיתים אפילו כריתת חירום של המעי הגס, כאשר האבחנה נעשית על ידי ביופסיה רקטלית, המראה חוסר בתאי עצב, חוקן בריום ומנומטריה (בדיקת לחצים). הטיפול במחלת הירשפרונג הוא טיפול כירורגי.

משרד עו"ד אסף אודיז העוסק בייצוג נפגעים בתביעות רשלנות רפואית, מייצג במספר מקרים מורכבים מאוד של אבחון וטיפול רשלני במחלת הירשפרונג תוך היעזרות בטובי המומחים הרפואיים בישראל הן בתחום כירורגית הילדים, גסטרואנטרולוגיית ילדים ובתחומים רפואה משלימים בהתאם לצורך.

עו''ד אודיז מסביר, כי "העיסוק בתביעות רפואיות אלה, מחייב הבנה עמוקה בתחומי הרפואה ובנוסף מחייב הבנה וניסיון משפטי רב שכן ניהול לא מקצועי ומיומן של תביעות רפואיות אלה, עלול להוביל לכישלון שיותיר את הנפגעים ללא כל פיצוי". לאור חשיבות נתונים אלה, עו''ד אודיז מציע את ייעוצו המשפטי לכל מתעניין ללא כל תשלום.

לפרטים נוספים: מלאו את הטופס או חייגו 072-3713469

עו''ד אודיז רשלנות רפואית מחלת הירשפרונג אבחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד