י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

איך הופכים עסק למצליח?

בשביל להפוך עסק למצליח צריך לעקוב אחר ההוצאות, לצמצם הכנסות ולהרחיב את מעגל הלקוחות החוזרים. כמו כן, בעלי עסקים נדרשים לגלות חדשנות והם יכולים לעשות זאת בדרכים שונות

תמונה: pixabay
תמונה: pixabay



לפי דו"ח של מרכז אדווה מחודש מרץ 2018, שיעור העצמאים בישראל הוא 16% ושיעור העצמאיות הוא 8%. עוד עולה מהדו"ח שישראל נמצאת במקום 20 מתוך 37 מדינות אירופיות בשיעור היזמים מכוח העבודה, עם הכנסה ממוצעת של כ-12 אלף ש"ח ברוטו לגברים ו-7 אלף ש"ח ברוטו לנשים. במקביל, יש לציין שמספר העסקים הפעילים בישראל מגיע לפי הערכות ל-570 אלף וזאת משום שבשנת 2016 לבדה נפתחו כ-43.5 אלף עסקים.

הבעיה היא שלא כל עסק פעיל הוא עסק מצליח. יש הרבה שלבים שאותם בעלי עסקים צריכים לעבור על מנת להפיק תשואה, לגייס קהל לקוחות נאמן ולייצר בולטות מול מתחרים. מנגד, ניתן להפוך כמעט כל עסק למצליח אם עושים את הפעולות הנכונות ובדיוק בגלל זה כדאי להכיר אותן.

הוצאות, הכנסות ולקוחות

כלל המפתח בניהול עסק הוא להימנע מהוצאות מיותרות. זה אולי נראה מובן מאליו, אבל בפועל רוב בעלי העסקים נכנסים להרפתקאות פיננסיות בלי לעשות בדיקה רבעונית ומחמירה של התקציב. בצד השני של המטבע, בזבוז משאבים גם עלול להיות מלווה בחוסר התאמה להכנסות ומכאן הדרך לפשיטת רגל קצרה.

בעלי עסקים צריכים לחפש היכן ניתן לצמצם הוצאות ולפעול ביעילות גדולה, מבלי שזה יפגע בחוויית הלקוח. בתוך כך, עליהם לאפשר לעובדים ליצור אינטראקציה עם קהל היעד כדי להפוך עוברי אורח מזדמנים ללקוחות חוזרים. את זה ניתן לעשות בין היתר באמצעות שיפור השירות, נגישות ברשתות חברתיות והתאמה אישית של פתרונות רלוונטיות.

עד כמה העסק שלכם חדשני?

עסק שלא מתפתח למעשה הולך לאחור. לא קיים מצב של קיפאון בעולם העסקים וחדשנות היא מנת חלקם של עצמאיים וארגונים גדולים כאחד. לפי הגדרות ה-OECD, ישנם ארבעה סוגי חדשנות ובהם מוצר, תהליך ייצור, שיטת שיווק או פעולה פנים-ארגונית. התפקיד שלכם כבעל העסק הוא למצוא את סוג החדשנות המתאים ולהשקיע בו זמן ואנרגיה.

לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שיעור החדשנות בקרב עסקים קטנים בתחום התעשייה למשל הוא 45%, בעוד מחקר אחר של גוף פרטי קובע שלמעלה מ-95% מהעסקים בישראל קידמו סוג כלשהו של חדשנות בשנים האחרונות. בדקו איפה העסק שלכם נמצא על ספקטרום החדשנות ובצעו את הפעולות הנכונות כדי לרענן את השורות. במידה ואתם לא בטוחים, שיקלו להתייעץ עם מומחה בתחום ניהול עסקי והגדירו עבור העסק מטרות ריאליות ויעדים שבסוף יתבטאו בשורת הרווח.

לסיכום, השילוב בין הימנעות מהוצאות וניסיון להגדיל הכנסות בעזרת לקוחות חוזרים הוא מתכון לעסק מצליח. בנוסף, רצוי להיעזר באנשי מקצוע ולהישאר עם אצבע על הדופק כדי לפעול בתזמון נכון להצלחת העסק.
עסקים הצלחה כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד