ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

שנייה של תשומת לב הצילה חיים של ילד

ביקור "רק ליתר בטחון" במיון של בית החולים מעייני הישועה, יכול היה להיגמר בצורה הקשה ביותר האפשרית עם נזק מוחי או מוות מדימום בראש. עירנות של שניה אחת בלבד הצילה את חייו של התינוק ונתנה לו סיכוי לחיים טובים ומלאים

צילום: pixabay
צילום: pixabay





למיון ילדים במרכז הרפואי מעיני הישועה הגיעו במוצאי שבת זוג צעיר עם תינוק בן שנה לאחר שנפל בצהרי היום בחדר המדרגות, הילד אמנם היה חיוני ופעיל, אך ההורים הגיעו לבדיקות בגלל שהילד הקיא.

מנכ"ל הצלה אושי שלומוביץ, האח שהיה אחראי המשמרת במיון ילדים ובכובעו השני הוא גם איש רפואת חירום עם ניסיון של שנים רבות בהצלת חיים, היה עסוק בבדיקת ילד אחר כשלפתע הבחין בזווית עינו בסימנים חשודים על התינוק שנפל במדרגות והמתין לבדיקה. "הוא היה נראה לי אפטי", סיפר האח.

אושי בירר מיד עם ההורים מדוע הגיעו למיון וכשהבין שהילד נפל, אושי לקח את הילד מידית ורץ איתו לחדר ההחייאה כיוון שכבר זיהה סימנים המראים על דימום מוחי ודופק איטי אף שלכאורה כלפי חוץ התינוק היה נראה בסדר.

ההורים היו המומים ולא הבינו מדוע צריך החייאה ומדוע מזעיקים רופא מרדים, וכשרופאת הילדים דר' שני לוין בלושטיין והאחות אתי אורלנציק יחד עם שלומוביץ ביצעו פעולות מידיות להצלת חיים ובהם הרדמה והנשמה של הפעוט, הם חיכו במתח לראות ולהבין מה קורה עם בנם.

גם מנהלת המיון ד"ר אלכס גלייזר הוזעקה מביתה באופן בהול והמשיכה יחד עם שאר הרופאים לייצב את מצבו של הילד וכך בעבודת צוות של כל אנשי המיון בבית החולים, הכינו את הילד למעבר לבית חולים אחר בו נערך ניתוח ראש בהול לעצירת הדימום מסכן החיים.

כמה ימים לאחר מכן, הגיעו הוריו הנרגשים של הילד להודות לצוות המיון על הזיהוי המהיר והטיפול המקצועי להם בנם זכה ושברוך ה' חייו ניצלו.

ד"ר אלכס גלייזר מנהלת המיון מוסיפה: "בזכות ההיענות המהירה הקיימת במיון הילדים זכינו להציל את חייו של הילד ולתת לו את הטיפול המקצועי ביותר".

זה המקום להזכיר, כי במקרה של נפילת ילד מגובה או לאחר קבלת מכה בראש, מומלץ לבוא להיבדק באופן מידי כדי למנוע אסון.
מעייני הישועה הצלת חיים ניתוח ראש נפילה מסוכנת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד