י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מדוע חוק הלאום מסוכן כ"כ // ח"כ ישראל אייכלר

בהסכם הקואליציוני הוסכם שאין מביאים חוקי יסוד אלא בהסכמת כל סיעות הקואליציה. יהדות התורה לא הביעה הסכמתה ל"חוק הלאום". הנושא גם לא נדון אצל גדולי התורה. איש לא חשב שהחוק התמים הזה, עלול להיות מסוכן כל כך // ח"כ ישראל אייכלר

אייכלר. צלום: פלאש 90
אייכלר. צלום: פלאש 90



הניסיונות שעם ישראל עומד בהם, הם מעל ומעבר ליכולת הסיבולת של שום אומה ולשון. עם ישראל נרדף מבית ומחוץ, בעבר ובהווה, בגשמיות וברוחניות והוא שורד את הכל ואת כולם. אך המחיר נורא ואיום. עם שהיה יכול למנות מאות מליוני אנשים מאז צאתו ממצרים ואף מימי צאתו מירושלים, נותר שלד של מליונים בודדים ומתוכם אולי שני מליון שומרי שבת, לכל היותר. במונחים של אחוז החסימה לכניסת למשפחת העמים, הוא מתחת לאחוז החסימה, לפי כל פרמטר מספרי. אבל "אחד היה אברהם" העברי, שכל העולם מעבר לנהר הזה והוא מעבר מזה. כך שלא המספרים מדברים, אלא האיכות והייחוד של שארית הפליטה. על כך צריך לשמור מכל משמר.

גם בארץ ישראל, בה מרוכזים רוב היהודים בכלל ושומרי השבת בפרט, מתנהל מאבק קיומי בגשמיות וברוחניות, מבית ומחוץ. אין צורך לפרט ולו במילה אחת, מה זוממים אומות העולם במזרח התיכון נגד הישוב היהודי בארץ ישראל. את זאת יודע כל קורא. אבל אין מודעות מספקת על הסכנה הקיומית מבית, נגד הקיום היהודי תחת המשטר החילוני. אנשים חושבים מתוך הרגל ניסי שזכינו לו, כי כשם שנתנו לנו לאפות מצות לפסח בשנת תש"ט בשנה הראשונה למדינה, כך נוכל לעשות בע"ה עד ביאת המשיח. נקוה שכך יהיה ולא נתבדה.

בשנת תש"ט הלך ה"חזון איש" לאפיית מצות בבני ברק וכך מצוטט בשמו: "ראו דבר פלא. השלטון החילוני כבר קיים שנה שלימה ועדיין נותנים לנו לאפות מצות". מאז כבר ידע בן גוריון, השליט הכל יכול בישוב העברי, כי עליו להתייצב בבקתתו של ה"חזון איש", שהיה יהודי צנום שאין לו צבא ולא משטרה ולא פקידים ולא גובי מיסים ולא בתי סוהר וכל מה שהיה בידי בן גוריון. הוא בא לשאול ולבקש את הדרך לקיום משותף בין חילונים לחרדים. ה"חזון איש" הצליף בו בהכנעה ובשקט את המשל שלא נשכח מאז ועד היום. שתי עגלות נוסעות במשעול הדרך הצרה ואין מקום לשתיהן יחד. מי צריך לפנות את הדרך מפני מי, העגלה הריקה והקלה או העגלה המלאה והעמוסה? אנחנו עמוסים בתורה ובמצוות במשך אלפי שנים ואתם באתם עם עגלה חדשה וריקה אל משעולנו הצר״. כל אחד מאתנו יודע שבלעדי התורה והמצוות, אין הצדקה מוסרית בקיומה של מדינה יהודית בארץ ישראל. רוב בעלי העגלה הריקה יצאו להתבולל באמריקה או באירופה, ואין להם שום מעמסה בטחונית שם.

***********

ומדוע אנו מזכירים זאת היום לאחר שבעים שנות? כי "הרשעים כים נגרש השקט לא יוכלו". במסגרת ההפיכה השלטונית של המיעוט הרפורמי השולט בבג"צ ובשלוחותיו, גייסו את הממשלה ליצירת חוק חדש בשם "חוק הלאום״. לכאורה אין בו שום סכנה, עד שהבג"צ לא יגע בחוק. המחוקקים מן הימין רוצים להדיר את האומה הערבית המונה כעשרים אחוז מאזרחי המדינה ה"דמוקרטית". הם מנסחים את החוק על עליונות היהודים על המדינה החילונית. מה רע בזה? הנוסח השגוי. במקום לכתוב דבר ברור ופשוט וקצר. "מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי", הם כותבים שם "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי". כאן מסתירים את הארס בשיני החוק. הם מייצרים "לאום" חדש חסר דת שעומד מעל "תורת ישראל בארץ ישראל". כמעט אף אחד לא יודע להסביר את ההבדל, בין עם ללאום. מדוע לא הסתפקו במדינת העם היהודי? המשפטנים שניסחו את החוק יש להם כוונה לחבל בעם ישראל בעקירת תורת ישראל בחוק יסוד. יש ויכוח עתיק יומין במדינה החילונית, מה מהותו של "עם ישראל". אנחנו יודעים מן התורה ומן הנביאים ומן הכתובים וחז"ל מי הוא "עם ישראל". אין אומתנו אומה אלא בתורתה. המישטר החילוני-רפורמי כופר בדתו של "עם ישראל". עבורם תורת ישראל אינה מחייבת חצי דבר ב"מדינת הלאום הישראלי". בחוק הלאום מכלילים מליון גויים שאין להם שום קשר אמוני ל"עם ישראל". גם הם בני "מדינת הלאום של העם היהודי". גוי או גויה שקשרו את גורלם ל"לאום"החילוני בארץ ישראל יתבולל בעם ישראל. תשלום הגון ל"טקס גיור" בטמפל רפורמי, שהראביי אינו מאמין בבורא עולם, מזכה את הגויים להימנות על הלאום שבא לחלל את קדושת הכותל המערבי, בחסות משטרת הבג"צ.

חוק "מדינת הלאום של העם היהודי" מחייבת לקבל בשוויון את כל קהילות הריפורמים והמשומדים בתפוצות שיצאו מזרע ישראל. לעומת זאת, ילדי תלמוד תורה טהורים שלומדים תורת ה', אינם מוכרים ב"מדינת הלאום" כשוים. זאת כי אינם מתבוללים בליבת הדת הלאומית החדשה. גם אם ממשלת נתניהו והחרדים, יסתדרו ביניהם, הבג"צ יכפה עליהם להפסיק כל תקצוב ממערכת חינוך שאינה מקבלת את "ערכי הלאום" החדש, הכוללים תערובת בנים ובנות במערכות החינוך ובאירועים ואף בבתי הכנסת. זה עדיין לא קורה היום, כי אין חוקה ללאום החדש. ברגע שיחוקק החוק שהציבור החרדי אינו מודע לניסוחיו "התמימים", אויבי הדת יגישו בג"צ והפסיקה מוכנה מראש. ״כל שיקול דתי במעשי השלטון הוא שיקול פסול״ וכן פסק שופט בג"צ: "כל ילד, כולל ילדי הערבים זכאים למנת מזון, בתכנית ההזנה בבתי ספר, חוץ מילדי החרדים והכל בשם השוויון וערכי העגלה הריקה. ״מי שנותן להם תורה שיתן להם קמח". שר״י.

**************

בהסכם הקואליציוני הוסכם שאין מביאים חוקי יסוד אלא בהסכמת כל סיעות הקואליציה. יהדות התורה לא הביעה הסכמתה ל"חוק הלאום". הנושא גם לא נדון אצל גדולי התורה. איש לא חשב שהחוק התמים הזה, עלול להיות מסוכן כל כך, בימי שלטון השופטים. הערנו את עיני הנציגים בישיבות סיעת יהדות התורה. כמה חברים אף ישבו עם המחוקקים, למצא דרכים להגן את הסטטוס קוו ועל חוקי הדת שנותרו לפליטה מחורבות הסטטוס קוו. אבל שום דבר לא הושג עדיין. הממשלה לוחצת להעביר מהר את החוק בקריאה ראשונה. היא מתחייבת לתקן בוועדות ובהמשך תהליך החקיקה את עיגון הסטטוס קוו בחוק היסוד. אבל אין חכם כבעל הנסיון.

לפני כשלושים שנה, הופיעו סוכני הבג"צ בכנסת, בפני ועדת החוקה בהצעה "תמימה" כמו חוק הלאום. הם הציעו שני חוקים פשוטים. "חוק יסוד כבוד האדם וחירותו" ועוד חוק "חופש העיסוק". הם אף שכנעו כמה חכי"ם דתיים, שהציבור החרדי הנרדף ימצא סעד בבג"צ, בעקבות "כבוד האדם וחירותו". בהנחה שגם החרדים הם בני אדם. אבל ברגע שהכנסת אישרה את החוקים ברוב של 33 קולות נגד 12 תפס את השלטון אהרן ברק ראש הקושרים של ההפיכה המשפטית, ואמר: "יש לנו כבר חוקה". הוא "פירש" את "השוויון" כחלק מכבוד האדם. מאז הוא פסל חוקים רבים והוראות ממשלתיות רבות כולל בלימת גירוש מחבלים ללבנון, מניעת פעולות הצבא נגד מחבלים מניעת הריסת בתים וכמובן גירוש יהודים מאדמות ערביות. מלבד זאת בג"צ פגע בכל החקיקה הדתית. מדינת ישראל הפכה ממדינה יהודית למדינה אנטי יהודית. שלא לדבר על מלחמת הגיוס שכפה הבג"צ על אזרחי הארץ. נסיון זה מוכיח כי קיים חשש סביר שתמיכה בחוק יסוד "מדינת הלאום של העם היהודי" יהיה פתח למלחמת אזרחים משפטית, שתחסל את שארית הצביון היהודי בארץ ישראל ותיצור מישטר דיכוי נגד זכויות האדם הדתי והחרדי.

ביקשנו מסיעת יהדות התורה לדון בחוק יסוד הלאום ולהביא את ההחלטה לפני גדולי ישראל שליט"א הם יורו לנו בדרך אשר נלך בו, למנוע גזירות עתידיות על הציבור החרדי. זאת כאשר ראש הממשלה והליכוד "מתאבדים" על חוק הלאום, במאבקם נגד ערביי ישראל. אך התוצאה עלולה להיות שעל ערביי ישראל יגן הבג"צ... אבל מי יגן על הציבור החרדי מפניו? שומר ישראל שמור שארית ישראל ועל יאבד ישראל האומרים שמע ישראל.

הטור פורסם ב'המחנה החרדי'

ישראל אייכלר חוק הלאום יהדות התורה הליכוד הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד