י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בשורה חרדית: מפנה דרמטי בנושא הקרקע במתחם בית ג'מאל

בעקבות פסיקת בית המשפט העליון: מפנה דרמטי ומשמעותי בנושא הקרקע במתחם בית ג'מאל - בבית שמש המיועדת לבניית אלפי יח"ד לציבור החרדי • רבנים ועסקנים קוראים שלא לתת יד לכל מהלך שיגרום לפגיעה בפתרון מצוקת הדיור בציבור החרדי

צילו אילוסטרציה: פלאש 90
צילו אילוסטרציה: פלאש 90 צילום: יעקב לדרמן ודוד כהן, פלאש 90



בעקבות פסיקת בית המשפט העליון:
- בבית שמש המיועדת לבניית אלפי יח"ד לציבור החרדי

בדיון מיוחד שנערך בבית המשפט העליון בסוגיית קרקע בית ג'מאל בבית שמש, קבע בית המשפט כי חברת 'קדמת עדן' שטענה על זכויות בקרקע כביכול תהיה לה זכות למועד קצר לממש את רכישת הקרקע בתנאים מסוימים. בפועל "קדמת עדן" לא מימשה את התנאים שנקבעו לה ע"י בית המשפט וע"פ הוראות ההסכם . בשל כך, חברת "אקה פיתוח ובניה" טוענת לבעלות על הקרקע לפי החוק והדין.

מדובר בקרקע לבניה בהיקף של כ-1,000 דונם בשכונת בית ג'מאל – משכנות השמש, אשר נרכשה כדת וכדין בשנת תשע"ה ע"י חברת 'אקה פיתוח ובניה' מידי בית הספר הסיצליאני בית ג'מאל וקיבלה את אישורי הוותיקן – בעלי הקרקע החוקיים כנדרש ע"פ החוק, ואף שילמה עשרות מליוני שקלים כתשלום ראשון ונרשם לטובתה הערת אזהרה על כל הקרקע ברשם המקרקעין . השכונה תוכננה מתחילתה ע"י היזמים החרדים באופן מדוקדק לפתרון מגורים הולם עבור אלפי משפחות חרדיות מכל החוגים.

באופן תמוה, העניק בית המשפט אופציה מוגבלת לחברת 'קדמת עדן' שערערה על זכויות הקרקע, ואפשר לה בסיוע נציגי הוותיקן להפקיד בתוך שלושים יום מיליוני שקלים על מנת שהקרקע תעבור לידיה. פסיקה זו הטילה צל כבד על ייעודן של אלפי יח"ד שתוכננו בקרקע זו למגזר החרדי. כידוע, רבנים, עסקנים ואישי ציבור חרדים הביעו דאגה עמוקה מהאפשרות כי שכונת חרדית גדולה ומשמעותית זו במרכז הבניה המשגשג של בית שמש תעבור לידיים אחרות, דבר שיוריד לטמיון חלילה את כל התכניות הגדולות שהושקעו עבור הציבור החרדי.

והנה, בחלוף המועד שנקבע ע"י בית המשפט התברר, כי לחברה זו לא היו ואין את המשאבים הנדרשים וכי היא לא הצליחה לעמוד בתנאים הנדרשים שהוצבו לה. לאור התפתחות זו, חברת אקה פיתוח ובניה טוענת כי היא הבעלים על הקרקע על פי כל חוק ודין.

יצוין, כי תכנון השכונה הייעודית ע"י אקה פיתוח ובניה נעשה לאחר עבודה רבה ומייגעת, בשיתוף אנשי מקצוע רבים שלהם ניסיון רב בהקמת שכונות בהיקף כה גדול למגזר החרדי, תוך שימת דגש לבניית בתי כנסת ומבני ציבור לקהילות השונות באופן מרווח וראוי תכנית זו כשלעצמה השביחה את הקרקע במאות מיליוני שקלים שהינם שייכים ללא ספק לחב' "אקה פיתוח ובנייה" בלבד.
תכניות בניה גדולות אלו בבית שמש שעמדו לפני מימוש ושיווק, עוררו הדים רבים, והיוו קרן אור ותקווה עבור אלפי משפחות חרדיות הסובלות ממצוקת דיור חריפה, ומבקשות דירה בשכונה חרדית המתוכננת לפי כל צרכיהם הרוחניים והגשמיים, וזאת בהתחשב בעובדה שמחירן היה אמור להיות שווה לכל נפש.
עסקנים ורבנים המלווים את הפרויקט המיוחל בבית שמש מברכים על ההתפתחות המשפטית, וממשיכים לעמוד על כך שהקרקע תהיה נגישה והפרויקט יצא לפועל לרווחת הציבור החרדי. כמו כן קוראים שלא לתת יד לכל מהלך שיגרום לפגיעה בפתרון מצוקת הדיור בציבור החרדי.
אקה נדלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד