י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'יתד' נגד אלשיך: בחר לפקד על חילול שבת

בעקבות אירוע מתוכנן בעיצומה של השבת בו יפקד מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, 'יתד נאמן' במתקפה נגדו; "המפכ"ל בחר להשתתף דווקא באירוע המתקיים בעיצומו של יום השבת, תוך רמיסת קדושת ופגיעה בה בריש גלי"

אלשיך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אלשיך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



תחת הכותרת "שערוריה" מדווח הבוקר עיתון 'יתד נאמן' על חילול שבת המוני המתוכנן בשבת הקרובה בחלק מהערים המרכזיות בארץ.

זאת במסגרת "אירוע ספורט בינלאומי הכרוך בחילול שבת המוני צפוי להיערך בשבת הקרובה בחיפה ובתל אביב", כך על פי הביטאון הליטאי.

ע"פ הדיווח בעיתון, אירוע הספורט הבינלאומי צפוי להתקיים לראשונה בישראל והוא ייפתח ביום שישי בירושלים, "וגם באירוע זה קיים חשש כבד מחילולי שבת בעיר הקודש, בשל טקסי סיום שייערכו בעיר בשעות אחה"צ המאוחרות של יום שישי", בכתבה מצוטטים רבנים ואישי ציבור, שהביעו "מחאה רבתית על הפירצה החמורה התקדימית בחומות קדושת השבת בפרהסיה הציבורית, בחוצות ערי ישראל".

"במקביל", מדווח כי "קיים חשש מחילולי שבת גם בירושלים, בשל התמשכות האירוע שיחל כבר בשעות הבוקר של יום שישי, אך זמני טקסי הסיום של האירוע יחלו על פי ההודעות הרשמיות בשעה 17:00, כשעה וארבעים טרם כניסת שבת".

ב'יתד נאמן' נכתב כי "בהודעה שפרסמה ההפקה לקראת האירוע ביום שישי, 4 במאי, יוזנק בירושלים אירוע הספורט הרביעי הנצפה ביותר בעולם — מרוץ האופניים ג׳ירו ד'איטליה — שיועבר בשידור חי לכמיליארד צופים ברחבי העולם. במשרד התיירות, שהיה שותף להשקעה של עשרות מיליוני שקלים בשלושת ימי המרוץ בישראל, תולים תקוות רבות באירוע".

"זאת הפעם הראשונה בתולדות המרוץ, שנוסד ב–1909, שהוא יוצא מגבולות אירופה. המסע ה–101 שלו יתרחש בישראל ויימשך 21 יום: החל בירושלים, דרך מרוץ מחיפה לתל אביב וכלה ברכיבה מבאר שבע לאילת".

ב'יתד' מביאים את פרטי האירוע לפיהם "האירוע צפוי להתקיים ב-3 שלבים. השלב הראשון ייפתח ביום שישי הקרוב בירושלים, בשעות הבוקר, ולפי הלו"ז הוא צפוי להסתיים "סיום משוער בשעה 17:00 , טקס וסיום במה". סיום משוער של כשעה וארבעים לפני זמן הדלקות נרות שבת בירושלים, והתחלת טקסי סיום מעלה חשש כבד מזליגת האירוע אל תוך השבת וחילולה בפרהסיה".

אך, בשלב השני של אירוע הענק "שלראשונה בתולדות המדינה צפוי להתקיים אירוע ענק שיחל בשבת בבוקר במרכז העיר חיפה, שעל-פי המארגנים, האירוע בתמיכת עיריית חיפה, בראשות רה"ע יונה יהב, ועיריית תל-אביב, בראשות רון חולדאי".

"האירוע ייפתח על פי הודעת המשטרה והפקת האירוע בשבת בבוקר בחיפה, וימשיך לעבר העיר תל אביב, שם ייסגרו רחובות רבים בעיר כאשר לכל אורך הצירים העירונייים בערים חיפה ותל – אביב, והכבישים הבינעירוניים המובילים ביניהם ייסגרו לתנועה בעיצומו של שבת קודש, תוך הפעלת פעולות רבות הכרוכות בחילולי שבת נרחבים רח"ל".

בהמשך הדברים יוצא הביטאון הליטאי במתקפה נגד מפכ"ל המשטרה רנ"צ רונן אלשיך, אשר לטענתם "בחר לפקח על האירוע דווקא בשבת".

'יתד' הביא את דברי ניצב־משנה ויקטור בוסקילה, שמונה לראש מינהלת 'ג׳ירו 2018', ואמר לתקשורת כי "בעקבות גודלו של האירוע, הוא ינוהל על ידי מפקדי המחוזות השונים במשטרה, ויום המרוץ השני שיתחיל בחיפה ויסתיים בתל אביב יהיה בפיקוד מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, שיפקח על האירוע אישית לצד השר ארדן".

העיתון מצטט דברים בשם 'רבנים ואישי ציבור' אשר "הביעו מחאה רבתית על הפירצה החמורה התקדימית בחומות קדושת השבת, בפרהסיה הציבורית בחוצות ערי ישראל, ואף ביקרו את בחירתו של המפכ"ל להשתתף דווקא באירוע המתקיים בעיצומו של יום השבת, תוך רמיסת קדושת ופגיעה בה בריש גלי, בה בשעה ששני שלבים של אירוע הספורט, שלב א'- ביום שישי בירושלים ושלב ב' – ביום ראשון בבאר שבע, המפכ"ל מסתפק בפיקוחם של מפקדי מחוזות בלבד".

במשטרת ישראל הגיבו ל'יתד נאמן' כי "למשטרה יש את השיקולים הביטחוניים - מבצעיים שלה, בקשר לפעילות המפכ"ל".

ב'יתד' כתבו כי "עיני ישראל מקדשי שביעי, צופיות בתקוה ובציפייה, כי הרגש היהודי יגבר והתבונה תמלא את מקום הנחישות לפגוע בקדושת השבת וברגשות המוני רבבות נוטריה, וחילול השבת יבוטל".

מהמשטרה נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "המשטרה איננה הגורם שמחליט אילו אירועים מתקיימים, אלא נדרשת לאבטח אותם ולשמור על שלום הציבור. זאת ועוד, המשטרה היא זו שהסבה את תשומת הלב של הגורמים הממלכתיים לנושא השבת ורגישותה עם קביעת מועדי המרוץ. המפכ"ל איננו מפקד על המירוץ בשום אחד משלביו" נמסר.
יתד נאמן רוני אלשיך מירוץ אופניים חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד