י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרסום ראשון • שעתיים לפני שבת: נכדו של ח"כ חרדי נתפס עם סמים בשווי מיליונים

כשעתיים לפני כניסת השבת, נכדו של ח"כ חרדי מכהן נחת בשדה התעופה בן גוריון, שם נעצר ע"י המשטרה ובמזוודתו נמצאה כמות ענק של קוקאין, חלק מן התכולה הוסתרה בתיק התפילין שלו. עם מעצרו, סירב האברך להיחקר ואמר כי אינו מדבר בשבת

עצור על רקע קוקאין. צילום אילוסטרציה: pixabay ופלאש 90
עצור על רקע קוקאין. צילום אילוסטרציה: pixabay ופלאש 90



פרסום ראשון: נכדו של חבר כנסת חרדי מכהן, נעצר לאחר שברשותו נמצאה כמות מסחרית של סם מסוג קוקאין - בעת שנחת בנתב"ג. חוקרי ימ"ר מרכז ביקשו להאריך את מעצרו בלא פחות מ-13 ימים, ובית המשפט נעתר חלקית לבקשה והאריך את מעצרו בשישה ימים.

היה זה כשעתיים לפני כניסת השבת האחרונה. אברך שהמריא מבלגיה עם עצירת ביניים בפראג, נחת בשדה התעופה בן גוריון. מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' ומתפרסמים כאן לראשונה, הבודקים של המכס באולם הנוסעים חשדו כי דבר מה אינו כשורה, ובבדיקה שערכו איתרו את הסמים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חוקרי יחידת 747 בנתב"ג ואנשי ימ"ר מרכז ערכו חיפוש במזוודה של נכד הח"כ, האברך בשנות ה-20 לחייו, שם איתרו מעל 11 קילו גרם של סם מסוג קוקאין. הבודקים של המכס, לא הסתפקו במזוודה ובחפצים וערכו חיפוש גם בתוך נרתיק התפילין, שם איתרו מספר גרמים בודדים של סמים.

חוקרי משטרה מאתרים קוקאין במזוודה בנתב"ג. צילום ארכיון

החשוד נלקח לתחנת המשטרה, שם ביקשו לחקור אותו, אך הוא בחר לשמור על זכות השתיקה ואמר כי אינו מוכן לדבר בשבת. לאחר צאת השבת, הובא לבית משפט השלום בראשון לציון, שם ביקשו חוקרי ימ"ר מרכז להאריך את מעצרו ב-13 ימים, היות ומדובר בעבירה חמורה. לדבריהם, גם אם היה משתף פעולה בחקירה, יש עדיין 20 פעולות חקירה שעליהם לעשות בטרם יוכלו לשחררו.

עורך הדין שייצג את החשוד, אמר בבית המשפט כי האברך מסר לו גרסה והיא מתקבלת על הדעת. "לחשוד אין שום קשר לסמים האלו", אמר והוסיף כי "על פניו החשוד נפל להונאה של אחרים". לדבריו, מיד לאחר הדיון בבית המשפט, מרשו יפרט לחוקרים וימסור "את הפרטים של אלה שסיבכו אותו בדבר שלא היה לו מושג שמדובר בסמים".

"קיים חשד סבר כנגד החשוד", אמר השופט דב גוטליב, והוסיף "כי מתקיימת עילה למעצר החשוד לנוכח המסוכנות והחשש משיבוש הליכי החקירה". השופט נעתר חלקית לבקשת חוקרי המשטרה והאריך את מעצרו בשישה ימים.

מדובר בכמות ענק של סמים, הנאמדת בסכום של כחמש מיליון ש"ח בשוק הישראלי. חשוב לציין, כי חשוד זה שנעצר, כמו גם עצורים נוספים שנעצרו בפרשות דומות שסוקרו בשנים האחרונות ב'בחדרי חרדים', מכונים בעגה המקצועית 'קופים', שכן אלו אינם עבריינים מוכרים בדרך כלל, אלא אזרחים שזקוקים נואשות לכסף. בתמורה להברחה, כאשר בדרך כלל גם אינם יודעים מה בדיוק הם מבריחים, הם מקבלים סכום מכובד של עשרות אלפי שקלים.

העבריינים שפונים אליהם, גם הם בדרך כלל אינם מכירים את שולחיהם, והכל מתנהל באמצעות טלפונים וקווים חד פעמיים: העברות של כסף מזומן, התכתבות באמצעות אפליקציית המסרים טלגרם, והכל על מנת לטשטש את עקבותיהם של סוחרי הסמים שמרוויחים הון וחולקים רווחים קטנים למבצעי ההברחות והמכירות בפועל.

הערת המערכת: על פי פסק הלכה של רב, 'בחדרי חרדים' מפרסם שמות חשודים או נאשמים בעת הרשעתם, או במקרים בהם ניתן וצריך למנוע אפשרות של פגיעה בנוספים, או בהוראת שעה שקיבלה היתר רב.
הברחת סמים יחידת 747 סמים בתפילין חבר כנסת חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד