י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סודו של רשב"י - נגד הטבע // יוסי הלפרין

ל"ג בעומר במירון - תחושה עילאית וסוחפת. מעגלי שמחה ספונטניים לכל אורכו ורוחבו של ההר. אנשים שלא מכירים זה את זה חבוקים אחד במשנהו // טורו של יוסי הלפרין

יוסי הלפרין
יוסי הלפרין



אה, ל"ג בעומר במירון. איזו תחושה עילאית וסוחפת, מעקצצת בריגוש ומעלה את הרוממות לגבהים בלתי מוכרים. מאות אלפי אנשים נשים וטף, כ"כ הרבה גוונים וצבעים, עדות ומנהגים, חסידים וליטאים, מסורתיים וחילוניים. לאורם של מדורות החג, נוצרים להם מעגלי שמחה ספונטניים לכל אורכו ורוחבו של ההר. אנשים שלא מכירים זה את זה חבוקים אחד במשנהו ורוקדים ומפזזים בעוז, תוך כדי שירה וזמרה לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א.

מה אותם רבבות מוצאים לנכון להצטופף ולהידחס יחד על הר אחד בקצה הצפון? מדוע למרות הפקקים, הקשיים, העומסים, אורך הנסיעות, וכל הקשיים שישנם מסביב, עדיין מידי שנה בשנה עולים להר מירון מאות אלפי מתפללים?? מה יש בכוחו המיוחד של רשב"י הקדוש, שדווקא אליו הכל רוצים להתקרב ולקבל?

רבות התשובות לשאלה זו, אך לדעתי, התשובה הנכונה ביותר, טמונה עוד קודם לידתו של רבי שמעון הקדוש, במדרש המספר סיפור שנותן קווי הבנה לדמותו הקדושה של התנא האלוקי.

ליוחאי ואשתו לא היו ילדים במשך שנים רבות. מה הם לא ניסו? תפילות מיוחדות, סגולות, וברכות מכל רבני אותה תקופה, אך לשווא. לצערם הרב הם היו נשואים כמעט עשר שנים ועדיין לא נושעו. לפי ההלכה, אם לא נולדים ילדים במשך עשר שנים מתחילת תקופת הנישואין, הזוג צריך להתגרש. ולפיכך בהתקרבם לעת הזו, הם העתירו כפליים בתפילות ותחנונים לפני ריבון העולמים, הורידו דמעות כנחל לפני אבא שבשמיים, בבקשה שיושיע אותם וישלח להם ילד.

לילה אחד תוך כדי תפלה מעומק הלב, נופלת תרדמה על יוחאי, והנה הוא חולם חלום. ובחלומו הוא נמצא בתוך יער מלא עצים, והוא עצמו נשען על אחד מהעצים. העץ עליו הוא נשען, הוא שם אל ליבו, היה עץ סרק חסר עלים ופירות. לפתע הוא רואה שמקצה היער מגיע מלאך ובידו כד מלא מים. המלאך ניגש אל העץ הראשון ומשקהו מעט מהמים שבכדו. כך גם עשה לעץ השני והשלישי וכן הלאה, על כל עץ הוא שפך מעט מהמים שבכד. בהגיעו לעץ שעליו נשען יוחאי, שלף המלאך כד אחר המלא עד גדותיו ושפך את כולו על שורשי העץ. בשלב זה של החלום, יוחאי הקיץ בבהלה, ולמרות השעה המאוחרת, שם פעמיו במהירות אל עבר ביתו של גדול הדור רבי עקיבא, לברר את פשר חלומו. משסיפר לר"ע את חלומו, אמר לו ר"ע "דע לך שהיער שראית בחלום מלא בעצים המסמלים אנשים רבים שראויים ללדת ילדים, והמלאך אף השקה אותם ממים המיוחדים בכדי שייוולדו להם ילדים. אך העץ שלך שהינו יבש מכל, מסמל שלמרבה הצער אינך יכול להוליד ילדים. ולכן כשהמלאך הגיע לעץ שלך השקה אותו מכד אחר. הכד הזה גדוש ומלא בדמעותיך ובדמעות אשתך!! ובזכות אותם דמעות, ונגד כל חוקי הטבע, אתם תראו שיהיה לכם זרע של קיימא!! הסוף הידוע שיוחאי ואשתו קיבלו בן קדוש ומיוחד, בן שתורתו מאירה במשך אלפי שנים את הדרך עד לימינו אנו.

זהו סודו בכוחו של רשב"י הקדוש: לפעול אף מעל הטבע. כשם שנולד מעל לחוקי הטבע, וכשם שהיה חי בקדושה על טבעית, תוך כדי הפרישה הידועה במערה למשך 13 שנים מכל חיי העולם הזה, ובמהלך אותם שנים אף זכה לניסים יומיומיים למחייתו, גם לאחר יציאתו מהמערה מוכחת שליטתו בטבע, שבמבט חטוף בעיניו יכול היה לשרוף שדות וכרמים. וכשם שבחייו היה בכוחו לפעול מעל הטבע, כך גם אלפי שנה לאחר פטירתו, עדיין רואים את כוחו הקדוש שמנצח אף את הטבע, ורבבות האנשים שנושעו בזכותו נגד כל הסיכויים מעידים על כך.

'וכדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק'.
יוסי הלפרין לג בעומר רבי שמעון בר יוחאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד