י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כשענק התורה רקד עם אוחזי ההדסים סביב למדורה

הוא המתיק בדברי תורה, האציל מברכותיו והדליק את המדורה. סביב לה הוא רקד עם כולם, לומדי תורה ואוחזי הדסים, בעלי תשובה וחרדים מבית, קטנים וגדולים. עם כולם הוא רקד באותו מאור פנים ועם אותה אהבה, כמו אביו המנוח

הרב בהדלקה אמש
הרב בהדלקה אמש



השבוע המיוחד של יום ההילולה של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, התחיל עם ההזדמנות של פסח שני וההילולה של רבי מאיר בעל הנס שלימד זכות על כלל עם ישראל הפשוטים עם הגדולים.

כאן ברמת השרון, בערב ל"ג בעומר, ראינו והרגשנו את הכל. הגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין, ממשיכו של הגר"י זצ"ל היה איתנו. הוא המתיק בדברי תורה, האציל מברכותיו והדליק את המדורה. סביב לה הוא רקד עם כולם, לומדי תורה ואוחזי הדסים, בעלי תשובה וחרדים מבית, קטנים וגדולים. עם כולם הוא רקד באותו מאור פנים ועם אותה אהבה, כמו אביו המנוח, זצוק"ל.

ענק התורה הגאון הרב מרדכי ש. אדלשטיין לא רק בל"ג בעומר הנוכחי מקדיש עצמו לאוחזי ההדסים. מעל תשע שנים, אחת לשבוע הוא בא מאוחר בערב לתת שיעור תורה לאנשים העובדים. עבור חלקם השעה המאוחרת (22:00) היא ההזדמנות היחידה לקבוע עיתים לתורה ועבור רבים מאור הפנים והסבלנות שלו מאפשרים להם ללמוד את שיעור התורה הראשון והיחיד בחייהם. אנשי צווארון לבן ואנשי עמל יושבים ביחד ללמוד איתו גמרא.

אתמול התחממנו לאור תורתו הקדושה ולאור המדורה, עם ענק התורה שיודע לתת לכל הורה, לא משנה מה נקודת ההתחלה שלו את האמונה בעצמו ואת ההדרכה הנכונה להעמיד ילדים עוסקים בתורה, דור ישרים מבורך.

כשראיתי מעזרת הנשים את הרב עם הקטנים והגדולים לא יכולתי שלא להיזכר בליל הסדר האחרון. בעוד הוא מתפלפל בדברי תורה על קריעת ים סוף עם הגדולים סביב לשולחן הקדוש, בני הקטן שישב לצידו, לרגע לא עקב וחשב שהם מדברים על היאור ומכת הדם. הוא מיהר "לתקן" את הגדולים שזה לא משה אלא אהרון שהכה על היאור. כבוד הרב יכול היה להתעלם מטעותו של ילד קטן, אלא שהוא עזב את ההתפלפלות הגבוהה, ורכן לילד הקטן והסביר לו בסבלנות שהם לא דיברו על היאור אלא על קריעת ים סוף. כדי להקל על מבוכתו של ילד קטן בן שש הוא שאל אותו אם הוא יודע למה משה לא הכה בעצמו על היאור ושמח לשמוע את התשובה. הוא פנה בהמשך לשאר הסובבים והסביר שהילד חשב שמדברים על היאור ושיבח אותו על כך שזכר כל כך טוב מי הכה על היאור ולמה. את הטעות הוא הפך לנקודה לשבח.

נראה היה כי לא היה מתאים מהרב מרדכי ש. אדלשטיין להדליק את המדורה לזיכרו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי. התנא האלוקי שעם כל גדולתו ועוצמתו, התבקש ע"י בורא עולם לחזור למערה אחרי שיצא בפעם הראשונה כדי לא להחריב את העולם עם מבטו הקדוש. בפעם השנייה שיצא מהמערה, רק לאחר שלימד זכות על היהודים הפשוטים אוחזי ההדסים הוא נשאר להאיר את העולם באור תורתו וקדושתו.

שנזכה לזכור זאת ולקחת את זה איתנו כהכנה לקבלת תורה. המעמד האדיר שזכינו לו רק לאחר שעמדנו מול ההר עם אחד מאוחד.

הרב אדלשטיין בהדלקה אמש



לג בעומר הדלקה קירוב ריקוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד