י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כל הארץ רשב"י: רבע מיליון ילדים צועדים בכשמונה מאות תהלוכות של חב"ד

בכל רחבי הארץ משתתפים מאות אלפי ילדים בתהלוכות ל"ג בעומר המסורתיות, שנוסדו במתכונתם על ידי האדמו"ר מליובאוויטש זצת"ל בחלק מהיעדים פורומים שנלחמים בכל זיק של יהדות, ניהלו מלחמות, אך נחלו כישלון מוחץ • מה יקבלו המשתתפים, מה קורה מאחורי הקלעים והיכן ייערכו התהלוכות המרכזיות

התהלוכה בכיכר השבת בירושלים
התהלוכה בכיכר השבת בירושלים



בשעות אלו, מאות אלפי ילדים צועדים בתהלוכות ל"ג בעומר המסורתיות, שנוסדו על פי תקנתו הקדושה של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, לכבודו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א.

מבעוד מועד, במהלך תחילת השבוע שעבר, יצא לדרך הקמפיין הפרסומי – בכל מקום ומקום – בהובלת שלוחי חב"ד. מאות אלפי פליירים הופצו ומודעות-רחוב הזמינו את הילדים ואת הוריהם לתהלוכה. הקמפיין כולל מודעות בלוחות מודעות, עלונים בתיבות דואר, מודעות בעיתונות מקומית, כריזה בשכונות ובליל המדורות, ועוד. באגף הדוברות של צעירי חב"ד לקחו את הקמפיין צעד נוסף קדימה, עם פרסום בכלי התקשורת הארציים, במטרה להביא את התהלוכות לחשיפה מקסימלית.

ב'צעירי חב"ד' הכינו עבור בתי חב"ד את כלל אבזרי התהלוכה, עלוני הסברה מרהיבים, כרזות לקראת התהלוכות והכינוסים, שלטים ובהם פתגמים יהודיים בולטים, כובעים מיוחדים, פרסים, שקיות שתייה, ספרון חדש על ל"ג בעומר וספר מיוחד 'החומש שלי – ויקרא'. השנה הופקו 'גימיקים' חדשניים ובעלות מסר יהודי-ערכי כדי למשוך את קהל המשתתפים אל התהלוכות הססגוניות.

הצועדים בתהלוכות בערי ישראל, נושאים שלטים ובהם סיסמאות יהודיות: "הנח תפילין כל יום", יהודי אוכל מזון כשר", שמור על המזוזה והיא תשמור עליך", אני אוהב כל יהודי", ויפגינו את הקשר של כל ילד יהודי לתורה ולמצוותיה. בתהלוכות שנערכות בריכוזים החרדיים, השלטים יהיו עם סיסמאות בעלות אופי תורני.

התהלוכות המרכזיות בירושלים, בביתר עילית, בנתניה, באלעד, בכפר סבא וביהוד. בכל אחת מהתהלוכות הללו, צפויים להשתתף אלפי ילדים.

משתתפי התהלוכות, יצעדו ברחובות הראשיים של ערי ישראל, בתיאום מלא עם הרשויות המקומיות, משטרת ישראל, ויאובטחו על-ידי כוחות הביטחון. בראש התהלוכה, יסע רכב גדול ומקושט, וממנו תושמע מוסיקה יהודית. בהמשך, יצעדו קבוצות הילדים, וינועו מכוניות נושאות תצוגות יהודיות מרשימות.

בסיום התהלוכות, יערכו כינוסי מרכזיים, בהשתתפות רבני המקום ואישי ציבור שיישאו דברי תורה וברכה. הילדים ייהנו מתוכנית עשירה ומהנה. בחלק מהתהלוכות, יונחת מסוק ליד שטח הכינוס, ואליו יעלו ילדים שיזכו בהגרלה שתערך בין המשתתפים.

מאות אלפי שקיות שתייה לילדי ישראל בל"ג בעומר נתרמו על ידי הציבור הרחב כחלק מהמנהג לתרום ח"י רוטל 'משקה' ביום ההילולא של רשב"י בכדי להתברך בכל הישועות.

בחב"ד מעריכים כי מעל רבע מיליון ילדים ייטלו חלק בכשמונה מאות תהלוכות ל"ג בעומר. "המטרה שלנו להגיע לכל ילד", אומר הרב יוסף יצחק אהרונוב, "שיזכה לחוות את הטעם היהודי-ערכי בתהלוכות מרוממות אלו שנוסדו בימים עברו וזכו לתנופה על ידי הרבי לפני קרוב לארבעים שנה".
לג בעומר תהלוכות חבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד