י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

5 חודשים לפני הבחירות בבית שמש: עשרה עצורים בחשד לשחיתות

חשד לעבירות שחיתות מרמה והפרת אמונים בעיריית בית שמש; לאחר תקופה ארוכה של חקירה סמויה, נעצרו הלילה עשרה חשודים הקשורים לאגף מסוים בעירייה ואדם נוסף עוכב לחקירה • לאחר מכן נערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם • פרסום ראשון

בניין עיריית בית שמש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בניין עיריית בית שמש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חמישה חודשים לפני הבחירות בעיריית בית שמש, נעצרו בכיר בעירייה ומקורביו - בחשד לשחיתות ציבורית.

כוחות משטרה גדולים הגיעו הלילה לאחר השעה 2:00 לעיר בית שמש, וביצעו מעצרים במספר לא מועט של כתובת. המקומיים, כבר רגילים לזה. התגובה המיידית, מחאות והפגנות נגד כוחות המשטרה.

הפעם, רשימת האנשים אותם חיפשו חוקרי המשטרה, כך מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', אינם מפגינים או פורעי חוק מהסוג הזול, אלא אחד השמות החמים בבורסת המועמדים לראשות העיר המנהל מחלקה מסוימת בעירייה, עסקנים, אדריכל (שהיה עצור בעבר), עורך דין ועסקנים.

מהפרטים המתפרסמים לראשונה ב'בחדרי חרדים' עולה כי מדובר בעשרה עצורים ומעוכב אחד, בהם שני עובדי ציבור, אחד מהם כאמור, הוא אחד השמות שעשויים להתמודד על ראשות העיר, החשודים כי השתמשו עם שטחי ציבור כבשלהם ושחיתות ציבורית.

מדובר בפרויקט של קהילת סאטמר (מהר"א) ברח' שפת אמת שנרכש ב-2016 ובנייתו טרם הסתיימה. הפרויקט כולל כ-100 יח"ד שנמכרו במחיר מוזל.

בחקירה סמויה שהתנהלה מזה זמן על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 ורשות המיסים, בחשד כי תמורת שוחד וטובות הנאה אישרו בניית פרויקט מגורים בשכונת נחלה ומנוחה שנבנה ע"פ החשד על קרקע ציבורית.

העשרה שנעצרו ובהם שני עובדי עירייה, חשודים בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, עבירות מס וכן עבירות נוספות.

על פי החשד, החשודים, קיבלו לכאורה במסגרת תפקידם טובות הנאה שוות כסף בתמורה לקידום תועלתם של אחרים וזאת בניגוד לחוק. החשודים הובאו לחקירה במשטרה ובשעות הצהריים יובאו ככל שיידרש מבחינה חקירתית, לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון.

החשודים הובאו לחקירה במשטרה ובשעות הצהריים יובאו ככל שיידרש מבחינה חקירתית, לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון.

ראש העיר בית שמש, משה אבוטבול, אמר ל'בחדרי חרדים': "שמעתי בצער על המעצרים הלילה. מהיכרות עם חלק מהעצורים, אני בטוח בניקיון כפיהם. וכולי תקווה וביטחון כי יסתיים בלא כלום". אבוטבול מסר עוד כי "העירייה סומכת על רשויות החוק שיסיימו את החקירה בהקדם ומקווה ומצפה לחפותם של העצורים".

לפני שמונה חודשים פורסם לראשונה ב'בחדרי' כי חוקרי ההונאה של משטרת ירושלים עצרו לחקירה את ישעיהו ארנרייך חבר הנהלת עיריית בית שמש ומחזיק תיק החינוך בעיר. יחד איתו נעצר גם מקורבו, בחשד להטיית תנאי מכרז ציבורי להסעת ילדים בשווי מאות אלפי שקלים ויותר, באופן שהוביל לכך שחברה מסוימת היא זו שזכתה בו, על אף העובדה שלא עמדה בתנאים הנדרשים. 

במסגרת החקירה פשטו החוקרים על מחלקת החינוך בעיריית בית שמש וחקרו מקורבים לאנשי המפתח בחקירה. שמונה חודשים מאוחר יותר, ביום שישי האחרון - כפי שדווח ב'בחדרי' קיבל ארנרייך מכתב ממשטרת ירושלים, כי הוחלט שלא להעמידו לדין מחוסר ראיות.

בית שמש להב 433 מחלקת הנדסה פרשת השחיתות בבית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד