י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האיש סיפר לאבלים על ר' מוישה ושלף תמונה

מהסיפורים ההולכים ומתגלים, מתברר כי מעבר למעשי החסד הרבים, ר' מוישה רייך ז"ל, היה פעיל לא קטן בקירוב ודירבון מצוות לאנשים רבים, עמם נפגש מטבע עיסוקיו הרבים • אחד המקרים הללו - הוא הסיפור המרגש הבא שסיפר היום אדם שהגיע לנחם את אחיו האבלים של ר' מוישה ז"ל

לאחר חתימת העסקה. התמונה שנחשפה לאבלים
לאחר חתימת העסקה. התמונה שנחשפה לאבלים



פטירתו הפתאומית של הנגיד הרב משה רייך ז"ל בשבוע שעבר ממשיכה להכות גלים, וסיפורים שמעולם לא היו ידועים - מתחילים להתפרסם אודותיו.

הבוקר (שני), בין אלפי המנחמים שמגיעים לרחוב הקבלן בשכונת הר נוף בירושלים, הגיע אדם, לבוש כחילוני, כשאף אחד מהאחים ובני המשפחה לא מזהה אותו.

האיש התיישב במרכז המנחמים, הוציא משקית שהביא עמו נרתיק תפילין ואומר למשפחה, "אתם חייבים לשמוע סיפור".

מהסיפורים ההולכים ומתגלים, מתברר כי מעבר למעשי החסד הרבים, ר' מוישה רייך ז"ל, היה פעיל לא קטן בקירוב ודירבון מצוות לאנשים רבים, עמם נפגש מטבע עיסוקיו הרבים.

וכך סיפר האיש לבני המשפחה: "לפני כ-17 שנה ישבתי עם מוישה המנוח במשא ומתן על עסקה ששוויה כמה מליוני ש"ח, ומוישה רייך ניהל את המו"מ כשותף לעיסקה מהצד השני".

"כחלק מניסיונות השכנוע והמשא ומתן הצבתי לפתע תנאי למוישה ז"ל שאם העסקה תצא לפועל, אני מסכים להניח לראשונה בחייו תפילין כאות הערכה. סיפרתי לו גם שמעולם לא חגגתי בר מצווה וכמובן שלא הנחתי תפילין מעודי".

"בסיום המשא ומתן", מספר האיש הבוקר לאבלים, "מוישה לא היה מוכן לחתום על ההסכם עד שאקיים את הבטחתי... מוישה רץ לרכבו, הביא משם את התפילין הפרטיות שלו והניח לי אותם", וכאן הוציא האיש תמונה של המעמד המרגש.

אבל הסיפור לא נגמר.. "אחרי מספר ימים, מוישה מתקשר אלי", מספר האיש שביקש שלא לכתוב את שמו, "מוישה שואל "איפה אתה".. "אני במשרד", השבתי, והנה תוך דקות נופל אצלי מוישה רייך עם זוג תפילין מהודרות וחדשות שרכש עבורי.

"ניסיתי בנימוס להציע לו תשלום אך מוישה סירב לקחת. "התשלום זה שתניח כל יום תפילין.. ראיתי אצלך ניצוץ ואני לא רוצה שייכבה. מהיום זה התפילין שלך", הוא אמר. מספר האיש כשדמעות זולגות מעיניו. "מאז, כל בוקר אני לא יוצא למשרד או לעיסוקי לפני שאני מניח תפילין... וזה רק בזכותו של מוישה שהפך כמובן לידיד קרוב".
משה רייך ניחום אבלים משא ומתן עסקה הנחת תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד