י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חשיבות ימי גיבוש לעובדים

עולם העבודה במציאות העסקית של היום, מאוד תובעני. שעות העבודה ארוכות, ריבוי משימות ותחושה של מרדף תמידי. לשם כך, ימי גיבוש הכרחיים לעובדים. מסביר על כך יוסי ספינזי, מנכ"ל OUTMIND, הפקת ימי גיבוש וכיף

תמונה: 123RF
תמונה: 123RF

 


עולם העבודה במציאות העסקית של היום, מאוד תובעני. שעות העבודה ארוכות, ריבוי משימות ותחושה של מרדף תמידי. לכל דרג יש את האתגרים העומדים בפניו ונראה כי כולם נתונים בסיר לחץ של תפוקות, לו"ז ועמידה ביעדים.
נוצר מצב בו העובדים מבלים את רוב שעות היום בעבודה, כל אחד עם מטלותיו ועם צוות אנשים מצומצם שסובב לו, כמעט ללא אינטראקציה אמיתית עם עובדים אחרים וגם התקשורת שקיימת היא טכנית ברובה.
קיימת חשיבות ארגונית מרובה לתקשורת פנים ארגונית טובה, ארגון ללא תקשורת שזורמת בין כל אגפיו ומחלקותיו עשוי למצוא עצמו עומד בפני בעיות חמורות הנוגעות ליעילות שעלולה לפגוע בבוא הזמן גם ברווחיות שלו.
כדי לייצר תקשורת פנים ארגונית לא ניתן להסתפק אך ורק בנהלים ועזרים טכנולוגים. בראש ובראשונה יש צורך לייצר היכרות בין כלל עובדי החברה ועדיף היכרות שתשלב גיבוש, אוכל והנאה.
יום גיבוש או ערב גיבוש לעובדים משמעותם פעילות שוברת שגרה בה ישנה כוונה לחזק את הקשרים הבינאישיים של העובדים, בין אם מדובר על צוות, מחלקה, אגף או כלל הארגון. יום גיבוש יכול לכלול ערך עם הנאה, כל עוד בסופה של הפעילות נשבר דיסטאנס בין משתתפים, גם אם מדובר על דרגים שונים, תפקידים שונים ואנשים בעלי רקע שונה.
לעיתים, ישנם ארגונים שמרחיבים את משמעות הגיבוש ומשלבים את בני הזוג או המשפחה כולה כדי לייצר גיבוש כללי יותר וקשר עמוק בין כולם. ההכרות והערבוב בין העובדים והמשפחות מייצר תחושת לכידות, זהות ואפילו גאוות יחידה.
ישנם רעיונות שנים ומגוונים לפעילות גיבוש, היא יכולה להיות אקטיבית, לשלב אתגרים ופעילויות ODT שמאתגרות ומשעשעות, אפשר לשלב אטרקציות מדליקות, אפשר ללכת על פעילות שקטה שמעודדת שיח והיכרות אישית בתנאים רגועים.
קיימת אפשרות לייצר את הגיבוש באמצעות גורם חיצוני שמחבר בכוונה בין הזרועות השונים כמו הצגה או סטאנד אפ מותאם אישית כאשר מהמידע המקדים נבנה למופע שמדבר על העובדים ומייצר הומור פנימי חיובי שילך עם העובדים הלאה לשגרת העבודה. כמובן שאחדהאלמנטים המגבשים ביותר הוא אוכל ולכן חשוב שבגיבוש ולא משנה איזה סוג של גיבוש, יקבל האוכל מקום של כבוד, כי התקשורת נעימה על בטן מלאה.
חשיבות נוספת שיש ליום גיבוש היא עבור המנהלים עצמם, החוויה מסייעת להם להיות נגישים יותר לעובדים. לא כל האנשים נולדו עם יחסי אנוש טובים, יש כאלה שקשה להם לשבור את הקרח או להוריד את העניבה במהלך השגרה הארגונית ובפעילות המיוחדת הזאת ניתנת להם הזדמנות להראות צדדים אחרים באישיות שלהם, אולי הנוקשות היא בסה"כ מסכה שבאה להסתיר ביישנות או מבוכה או קושי אחר?1 העובדים מכירים את האדם שעומד "מאחורי" המנהל, את ההומור שפתאום הם מגלים שיש לו, את הנינוחות שבו ואת האנושיות שמתחת לחליפה.
בסיום אירועי הגיבוש ישנה תחושה של גוף אחד עם אחווה וגאווה. העובדים מרגישים ש"סופרים" אותם, ששמים אליהם לב לא רק כתג עובד אלא כאדם, הם זוכים להכיר את הסביבה החברתית שמעבר לסביבה העסקית והארגון זוכה לעובדים שמחים ומסופקים שלפחות עד לגיבוש הבא ימשיכו לעבוד ולהיזכר בערגה.

ימי גיבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד