ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הפסדים של מיליוני שקלים: גל ביטולים במלונות בגלל המצב הביטחוני

למרות ההנחיות לשמור על השגרה, מלונות, צימרים ומסעדות באזור בגליל העליון והגולן מקבלים בקשות רבות לביטולי הזמנות מנכ"ל איגוד המסעדות: "עונת התיירות בצפון מתרכזת באפריל-אוקטובר, ולמשבר גיאופוליטי בתקופה זו יש השפעה רבה על יציבות העסקים באזור"

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay צילום: pixabay



התחממות המצב הביטחוני בגולן מובילה ביממה האחרונה לאי ודאות בענף התיירות המקומי. בזמן שתושבי האזור מתבקשים לנהוג בשגרה, מלונות וצימרים מקבלים בשעות האחרונות גל ביטולים מצד מטיילים מקומיים שמעדיפים להישאר בביתם במקום לצאת לסוף שבוע בצפון. מבדיקת TheMarker עולה כי עד אתמול בבוקר המשיכה רוב הפעילות באזור באופן רגיל, למרות ההתרעות בימים האחרונים, אך האזעקות שנשמעו אמש ביישובי האזור לצד הירי לעבר ישראל הובילו לביטולים נרחבים בשעות האחרונות.

שגיא ארם, מנהל הרכש בחברת התיירות אשת טורס, אומר כי ביומיים האחרונים החלו לא מעט פניות לביטולי חופשות באיזור הצפון, ביניהן בקשות ממטיילים לבטל גם חופשות בחג השבועות בשבוע הבא. "כתוצאה מביטולי ההזמנות לסופ"ש ולחג שבועות, בתי המלון בצפון ירדו בתפוסות ולכן גם חלה ירידה משמעותית במחירים ועלייה במבצעים של הרגע האחרון".

דורון קרן, מנכ"ל הגושרים מלון בטבע, אומר כי עקב המצב הביטחוני נרשמו ביטולים רבים, למרות שהשגרה בגליל נשמרת. "במקום 100% תפוסה בסוף שבוע, אנו נמצאים בתפוסה של 40% בלבד, ולכן המלון יוצא במחירי מבצע לסוף שבוע הקרוב - 17% הנחה על לינה וארוחת ערב חינם. אני מקווה שאנחנו כבר אחרי המתיחות ושנחזור לשגרה מלאה בשבוע הבא ולקראת חג השבועות, בכל חדרי האירוח בגליל ובגולן".

מאיר לוי, מנכ"ל עמותת תיירות ארץ הגליל, אמר: "אתמול נרשמו כ-20% ביטולים במלונות בחדרי האירוח ובאטרקציות בגליל, והיום הגיע שיעור הביטולים ל-95%". לדברי לוי, מדובר כבר עכשיו על הפסדים בגובה מיליוני שקלים לענף התיירות בגליל העליון.

במלון סטאי שבכנרת הורגשו גם כן ביטולים, אך מדוברות המלון נמסר כי מדובר באחוזים נמוכים והמלון נמצא בסוף השבוע בתפוסה גבוהה.

שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות, מסר כי "ביממה האחרונה אנחנו מקבלים דיווחים ממסעדות רבות בצפון הארץ על ביטולים של הזמנות לסופ"ש הקרוב. עונת התיירות בצפון מתרכזת באפריל-אוקטובר, ולמשבר גיאופוליטי בתקופה זו יש השפעה רבה על יציבות העסקים באזור. אנחנו מקווים שהמתיחות הביטחונית תסתיים במהרה והשלווה תחזור לתושבי האזור, שרבים מהם מתפרנסים מתיירות".

ירון בורגין, שותף ומנכ"ל של קבוצת אברהם הוסטל וטורס אומר שהרשת לא מרגישה כעת שינויים מהתיירים הזרים. "מי ששוהה בארץ הרגיש תנועה של מטוסים, והיו תיירים שגם התעוררו מכך בלילה וביקשו לדעת במה מדובר". לדברי בורגין, התחושה כרגע היא שהאירועים ביומיים האחרונים לא קיבלו עד כה פרסום רב בחו"ל, ולכן גם התגובות עדיין לא מורגשות. "אין ספק שהמצב רגיש, ומהר מאוד זה יכול להתדרדר למשהו אחר. אנחנו עוקבים מקרוב".

בורגין הוסיף כי כפי שדובר לא מעט בוועידת המלונאים שהתקיימה השבוע, על כך שהמדינה צריכה לספק רשת ביטחון למלונאים, כעת אפשר לראות כמה רשת שכזו נחוצה מתמיד. "המצב שאליו קמנו היום בבוקר, שמצד אחד התיירות נמצאת בשיא, עם המון תוכניות קדימה, לצד זה שבתוך רגע הכל יכול להתמוטט כאן בעקבות המצב ולהדרדר לשיח ביטולים, התמודדות וקיצוצים, מראה כמה רשת ביטחון כזו חשובה.

"המדינה צריכה לספק רשת כזו ומשרד התיירות חייב ללחוץ כדי שזה יקרה, יחד עם שילוב ידיים ממשרדים אחרים, שיוביל את האוצר לתת את התקציב. זה מה שיעשה את ההבדל הכי גדול בארץ בפן התיירותי, מאחר שמשרד התיירות עושה המון דברים טובים ורואים את זה במספרים, אבל צריך לזכור שאנחנו נמצאים במזרח התיכון, וכל שינוי גורם לתזוזות מהירות".
מלונות ביטולים מתיחות בצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד