י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אם מופע כזה או אחר מכאיב לזולת הבה נצמצם אותו

דוקא טראמפ, האיש הפחות הצפוי, הוכיח לויאליות ונאמנות לדרכו ולדרך ישראל. הוא מגן עליה בחירוף נפש, ויש למעשיו השפעה ענקית על העולם כולו

אם מופע כזה או אחר מכאיב לזולת הבה נצמצם אותו
ד



ירושלים שחוברה לה יחדיו: בשבוע בו הנשיא דונלד טראמפ מחזק שוב את ידי ישראל ומעניק לגיטימציה למאבקה כנגד איראן, זה הזמן להזכיר כי ארץ ישראל מתנהלת מאז ומתמיד בדרך ניסית ועל טבעית. לא נשיאים קובעים את גורלה ולא ראשי ממשלה. זו ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה.

בימים אלו מציינים את יום שחרור ירושלים, השתא לפני יובל שנים ואחד. בישיבה מיוחדת של מועצת הרבנות הראשית לישראל, הובעה השמחה הגדולה האופפת את כל בית ישראל מתשועת ד׳ הגדולה והניסים הגלויים שזכינו לראות בניצחון המכריע של צבא ההגנה לישראל בכל החזיתות, ובהשבת ירושלים עיר הקודש ומקום המקדש לעם ישראל. בשורה זו נתקבלה בעליצות המונית ע״י כל ישראל ואויבינו יבושו.

אז בימים ההם כשכבשו את ירושלים, כתב ראש ישיבת חברון הגאון רבי יחזקאל סרנא זצוק"ל במכתב לתלמידיו: "עברנו לאחרונה תקופות קשות ורבות תוכן. אבל ברוך השם על חסדו הגדול, שזכינו לישועות ולנחמות ונתקיים אצלנו הפסוק 'כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות'".

ואילו ראש ישיבת מיר, הגאון רבי חיים שמואלביץ' זצ"ל אמר בשיחה שנשא בהיכל הישיבה, שבוע לאחר סיום המלחמה: "הגר"א כתב באגרת לאמו: אם אזכה ואעמוד ליד שערי השמים אתפלל בעדכם. הוא לא זכה, אנחנו זכינו ובעז"ה נעמוד ליד שערי השמים-הכותל המערבי להתפלל עבור כלל ישראל. ניתן שבח והודאה, "נכון כסאך מאז". בשם כולם, בשם כל הישיבה. כולנו חייבים בשבח והודיה להקב"ה".

דווקא בשבוע זה של איחוד ירושלים מתקבלת בכאב רב הידיעה כי פסטיבל של שחץ וטריפות תתקיים בתוככי העיר העתיקה. זהו פסטיבל ארוך שנמשך על פני שלושה ימים, הכול אוכל לא כשר ומופעים שלא מתאימים לעיר העתיקה ופוגעים במרקם של תושבי המקום.

לאור זאת פנו במכתב כואב ונוקב, רבני העיר העתיקה, וכך הם כותבים: "התוכן והצורה פוגעים בציפור נפשנו ואינם מתאימים לשום מקום, ובפרט לא לעיר הקודש... חלילה מלהכניס פסטיבל חדש ושגוי לעיר הקודש, הכולל האכלת טריפות ליהודים רח"ל".

אינני מתערב בנושא ואיני צד בעניין, אבל אני דוגל בשיטה האומרת "יחד שבטי ישראל", בואו וננסה לחיות אחד עם השני, במאור פנים, ולא חלילה להתריס. אם מופע כזה או אחר מכאיב לזולת הבה נצמצם אותו או נעתיק אותו למקום אחר. ואילו לעסקנים הבוחשים בקדירה גם פנייתי אמורה: לא בכוח, אלו דברים שמגיעים בהידברות נכונה וחלילה להיגרר לאלימות. ירושלים, אמר דוד המלך ע"ה, היא עיר שחוברה לה יחדיו. סמלה של ירושלים היא אחדותה וחיבורה לכל הקהלים ולכל החוגים והעדות.

בימים אלו הולכות ונשלמות ההיערכויות וההכנות האחרונות לקראת העתקת שגרירות ארה"ב בישראל לירושלים עיר הבירה.

נכון, זה רק סמלי, אבל יש כאן מסר עמוק של ידידות איתנה ואמיצה, זו שגדולי ישראל ובראשם מרן רבי אהרן קוטלר זצוק"ל מבוני היהדות בארה"ב כינו אותה כ"מלכות של חסד".

דוקא טראמפ, האיש הפחות הצפוי, הוכיח לויאליות ונאמנות לדרכו ולדרך ישראל. הוא מגן עליה בחירוף נפש, ויש למעשיו השפעה ענקית על העולם כולו.

אולי איננו אומרים הלל ביום ירושלים, אבל מותר לנו, ובמיוחד השנה, להודות לה' על המקום המיוחד שיש לירושלים בלב ידידינו ומוקירינו ועל הכותל המערבי אשר לא זזה שכינה משם, המשמשת ותמשיך לשמש מקום מקדש מעט ומקום החיבור שבין ישראל לאבינו שבשמים.
ירושלים, מכל הסיבות שבעולם.

רוב ימי ספירת העומר כבר מאחורינו. "בהוציאך את העם ממצרים", לימד הקב"ה את משה רבינו (שמות ג, יב), "תעבדון את האלוקים על ההר הזה". תכלית יציאת מצרים היא קבלת התורה בחודש סיוון אותו נברך השבת בבתי הכנסת

ואם אמרו חז"ל "וביום חתונתו זה מתן תורה", ניתן גם לרמז על כך שיחד עם מתן תורה מגיעה גם עונת החתונות. מי ייתן ונזכה לקבל את התורה בשמחה ובחדווה וגם להיות שותף בשמחה בהקמת בתים נאמנים ומאוחדים בעם ישראל לתפארת ולנחת.

יחד שבטי ישראל

שבת שלום וחודש מבורך

הרב בן ציון ( בנצי ) נורדמן
העברת השגרירות דונלד טראמפ מופע העיר העתיקה יום ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד