י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ב.ד.ה. בנו של ה'מעילו של שמואל' הלך לעולמו

מאות ליוו למנוחות את הרב הגאון רבי חיים עוזר יודלביץ זצ"ל בנו של הצדיק רבי שמואל אהרן בעל 'מעילו של שמואל' • 'בחדרי חרדים' עם תולדות חייו שהיו חטיבה אחת של תורה ויראת שמים

רבי חיים עוזר יודלביץ זצ"ל
רבי חיים עוזר יודלביץ זצ"ל



בצער רב ליוו אתמול (ראשון) את הרב הגאון רבי חיים עוזר יודלביץ זצ"ל, תלמיד חכם צנוע, אשר כל ימי חייו היווה סמל ודוגמא מופלאה של אהבת תורה, ויראת שמים, והסתלק למגינת לב בני משפחתו והוא בן 77 בפטירתו.

רבי חיים עוזר נולד בירושלים ביום ב' דראש השנה תש"א, לאביו בעל "מעילו של שמואל" הגאון הצדיק רבי שמואל אהרן יודלביץ זצ"ל, מגדולי התורה הנודעים וצדיקי ירושלים, ולאמו הרבנית הצדקנית מרת רשא ע"ה, בתו הבכורה של הגה"צ הנודע רבי אריה לוין זצ"ל. בבית גדול זה המושתת על ענוות חן, יראת שמים ויראת חטא ניצבה עריסתו.

את משנת תלמודו קנה במוסדות 'עץ חיים', שם זכה ללמוד בצילם של גדולי ירושלים ולהתאבק בעפר רגליהם, ומהם ספג ניחוח הוד קדומים. כבר אז ניכרו בו שאיפות ורצונות להתעלות במעלות התורה והיראה ובמידות הגונות.

רבות הושפע מדמותו של ראש הישיבה הגרא"ז מלצר בעל 'אבן האזל' זצ"ל, וכל השנים סיפר בערגה זכרונות מהיכלו, וכן מסבו הגה"צ רבי אריה לוין זצ"ל, שבמחיצתו בילה שעות רבות ולמד מדרכיו ואורחותיו הנאצלות.

במשך כל השנים היה קשור בקשר עם אביו הגדול זצ"ל, אליו התמסר בכל כוחו ושימשו באהבה ובמסירות, וזכה לקבל ממנו רבות בתורה וחכמה, וזכה לכבדו הן בחייו והן אחר מותו, כשטרח להעלות את תורתו והנהגותיו על גבי הכתב.

בהגיעו לפרקו ביום כ"ה אדר תשכ"ה נשא את רעייתו החשובה שתחי', בת אוד מוצל מאש, הרב יקותיאל יהודה ברמינקה (הורביץ) זצ"ל, בן אחר בן להשל"ה הקדוש זיע"א, לאחר חתונתו נכנס לגור בשכונת מטרסדורף כראשון התושבים, ותמיד ציין בשמחה כי זכה ליטול חבל בהקמת מקום של תורה.

בשכונה התגורר למעלה מארבעים שנה והיה לאחד הדמויות המיוחדות והצנועות שפיארו את רחובותיה. עד לשנותיו האחרונות שקד על תלמודו בישיבת 'עץ חיים', כשתורתו אומנותו כפשוטו וכמשמעו.

בשנת תשס"ה עבר להתגורר בעיר התורה בהרי יהודה - ביתר עילית, וגם שם הקרין מאישיותו הרוממה והנאצלת על כל סובביו. שימש כמופת ודוגמה בהארת פניו לכל אדם.

במסע הלוויה שיצא לפנות ערב מירושלים השתתף קהל רב והוא נטמן בהר הזיתים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב יודלביץ הלוויה ירושלים ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד