י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עובדים בגוגל התפטרו במחאה על מעורבתה בפרויקט בינה מלאכותית עבור הפנטגון

4,000 עובדים נוספים חתמו על עצומה נגד השתתפותה של גוגל ב"פרויקט מייבן" שעושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לפענח סרטוני וידאו ויכול לשפר את הדיוק של רחפנים

  • ב' סיון התשע"ח
משרדי גוגל בקליפורניה. צילום: רויטרס
משרדי גוגל בקליפורניה. צילום: רויטרס



עובדים בגוגל התפטרו מעבודתם במחאה על מעורבות החברה בתוכנית של הפנטגון העושה שימוש בבינה מלאכותית לצרכי מעקב.

יותר מעשרה עובדים התפטרו, ו-4,000 אחרים חתמו על עצומה נגד מעורבותה של החברה ב"פרויקט מייבן", העושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לפענח סרטוני וידיאו, ויכולה לשמש לשיפור הדיוק של רחפנים ושל תקיפות מטוסים ללא טייס.

לאחר שבאפריל חתמו עובדים על מכתב המוחה על ההשתתפות של גוגל בפרויקט, היא ניסתה להרגיע את העובדים כי השותפות שלה עם הפנטגון היא מאוד ספציפית ולא תשמש להרג בני אדם, ואמרה כי היא רק משתמשת בתוכנת קוד פתוח לזיהוי אובייקטים שזמינה לכל לקוחות הענן של גוגל. ואולם העובדים עדיין זועמים על כך שגוגל מעורבת בפעילות צבאית.

אחד העובדים אמר לאתר גיזמודו כי לא יכול היה לחיות עם האחריות על החלטות החברה. "ניסיתי להזכיר לעצמי כל הזמן שאלה לא ההחלטות שלי ושאני לא אחראי אישית לכל דבר שהם עושים, אבל אני בכל זאת חש אחריות". עובד אחר אמר כי לא הבין מדוע גוגל מסכנת את התדמית שלה. "זה לא שגוגל היא סטארט-אפ של למידת מכונה שמנסה למצוא לקוחות מתעשיות שונות", והוסיף: "נשמע היה לי הגיוני יותר לתדמית של גוגל שהיא לא תהיה מעורבת בכך".

דובר מטעם גוגל אמר: "הטכנולוגיה משמשת לפענוח תמונות עבור בני אדם ונועדה להציל חיים ולהציל אנשים מכך שיצטרכו לעשות עבודה משעממת מאוד. כל שימוש צבאי בלמידת מכונה מעלה מן הסתם חששות. אנחנו מנהלים בחברה דיון מקיף בסוגיה החשובה הזו וגם עם מומחים חיצוניים, ככל שאנחנו ממשיכים לפתח את המדיניות שלנו סביב פיתוח טכנולוגיות למידת המכונה שלנו ושימוש בהן".
עובדי גוגל בינה מלאכותית פרויקט מייבן קוד פתוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד